طرح نصب کنتور هوشمند آب در اردکان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دبیر حفاظت از منابع آب استان یزد گفت: طرح نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای آب و اجرای سامانه نوین آبیاری در بخش کشاورزی و صنعت در اردکان آغاز شد .

سیدعلی سادات اخوی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب در اردکان افزود: با توجه به اینکه نصب کنتور هوشمند مورد تاکید ویژه وزارت نیرو است، کلیه چاه های کشاورزی، صنایع و واحدهای خدماتی موظفند در اولین فرصت نسبت به نصب آن اقدام کنند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ جهاد کشاوزی آندسته از چاه های کشاورزی را که در اولویت واگذاری کنتور هوشمند هستند به اداره آب و فاضلاب شهرستان اردکان معرفی کند.
این دبیر یکی از راه های جلوگیری از برداشت های بی رویه منابع آب را آگاهی بخشی به کشاورزان و ذینفعان دانست و گفت: این امر با کاهش تصدی گری دولت و انتقال مدیریت آب با ایجاد تشکل های آب بران امکان پذیر است.
سادات اخوی خاطرنشان کرد: ایجاد تشکل های آب بران از سیاست های وزارت نیرو بوده که به جهاد کشاورزی محول شده است و امیدواریم جهاد کشاورزی شهرستان اردکان در کنار دیگر تشکل ها، راه اندازی این تشکل را نیز در دستور کار خود قرار دهد.
وی هدف از تشکیل شورای حفاظت از منابع آب را بررسی مشکلات و مسائل مربوط به این ماده حیاتی عنوان کرد و افزود: تبادل نظر در مورد وضعیت آب شهرستان ها و نیازهای این حوزه و بررسی مشکلات و مسائل مردم در رابطه با آب مصرفی بخشی از وظایف این شورا می باشد.
دبیر حفاظت از منابع آب استان با اشاره به مطرح شدن مسائلی چون جداسازی آب آشامیدنی و فضای سبز در شهرستان اردکان، نصب کنتور هوشمند آب و راه اندازی تشکل های آب بران در اردکان اظهار داشت: با توجه به بحث کمیت و کیفیت آب آشامیدنی در شهرستان اردکان، موضوع تفکیک آب شرب و مصرفی باید در دستور کار شهرداری و اداره آب و فاضلاب شهری اردکان قرار گیرد.
سادات اخوی خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح، برای جبران آب مورد نیاز برای فضای سبز، شرکت آب منطقه ای کمبود را از منابع زیرزمینی جبران خواهد کرد تا آب با کیفیت تری برای شهرستان اردکان فراهم شود.
وی با اعلام این موضوع که اجرایی شدن این طرح هزینه بر خواهد بود و اولویت در تفکیک آب فضای سبز بوده، از اجرایی شدن تفکیک آب شرب اردکان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرای هرچه سریع تر این طرح شهرداری و اداره آب و فاضلاب اردکان باید بعد از جلسات کارشناسی در خصوص نحوه تفکیک آب شرب و آب مورد نیاز در فضای سبز به توافق برسند.
معاون فرماندار اردکان نیز در این جلسه بابیان اینکه اولویت طرح نصب کنتور هوشمند در بخش صنعت است تصریح کرد: ۳۷ حلقه چاه آشامیدنی شهری روستایی ، ۱۹۰ حلقه چاه کشاورزی و نزدیک به ۹۰ چاه صنعتی خدماتی در اردکان وجود دارد .
مصطفی پوردهقان خاطرنشان کرد: تا سال آینده همه چاه های اردکان لازم است مجهز به کنتور هوشمند شوند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..