۹۰ نفر در ابرکوه زیرپوشش کلاسهای سوادآموزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) کارشناس مسئول سواد آموزی آموزش و پرورش ابرکوه گفت: از مجموع جمعیت این شهرستان امسال ۹۰ نفر از افراد سنین ۱۰ تا ۴۹ سال بی سواد تشخیص داده شده اند و زیرپوشش کلاسهای سواد آموزی قرار گرفته اند .

محمدحسین فتاحی اظهار کرد: وجوداین تعداد بی سواد بیشتر بخاطر مهاجرت به شهرستان و عدم شناسائی دقیق بیسوادان در سالهای گذشته بوده است.

وی بابیان اینکه شهرستان ابرکوه ، نخستین شهرستان در استان بودکه در سال ۸۹ جشن باسوادی بالای ۹۸% را برگزار کرد افزود: پراکندگی بیسوادان، عدم شناسائی دقیق بیسوادان و جذب آنها در کلاس های سواد آموزی مهمترین مشکل ماست .
مسئول سواد آموزی ابرکوه از بیسوادان ۱۰ تا ۴۹ سال خواست برای ثبت نام با دردست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی به واحد سواد آموزی آموزش و پرورش ابرکوه مراجعه کنند.
فتاحی، رایگان بودن کلیه خدمات آموزشی به سوادآموزان در حال تحصیل ، پرداخت معادل ۲۰ درصد سرانه اموزشی به شخص سوادآموز، معرفی به بانک عامل جهت اخذ وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون ریالی را از جمله سیاستهای تشویقی دولت برای بیسوادانی که در سال جاری در کلاسهای سوادآموزی شرکت می کنند دانست و خاطرنشان کرد: دراین شهرستان نیز مقرر شد برای این افراد یک سفر زیارتی در نظر گرفته شود.
این مسوول اضافه کرد: هر ماه عملکرد واحد های سواد آموزی شهرستان های استان توسط سازمان سواد آموزی کشور در ارتباط به درصد جذب بیسوادان با قیمانده مورد بررسی قرار می گیرد.
فتاحی خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ رتبه شهرستان ابرکوه در جذب اولیای بی سواد رتبه آخر را داشت و هم اکنون این رتبه به ششم استان ارتقاء یافته است.
وی افزود: ارتقای این رتبه حاصل تلاشها وپیگیری های مستمرواحد سواد آموزی شهرستان، همراهی و همکاری برخی از مدیران مدارس شهرستان ابرکوه می باشد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..