اولین همایش “روستا و امید” در اردکان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) اولین همایش "روستا و امید" در شهرستان اردکان آموزش با هدف آموزش مسائل حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.
 

"رضوان فرجاد" دبیر برگزاری این همایش در این مورد تصریح کرد: این همایش یک روزه برای اولین بار در شهرستان اردکان با هدف آموزش مسائل حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا بویژه قوانین مالی و حقوقی مربوط به آن برگزار شد.

این عضو شورای شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: در این همایش شهردار و اعضای شورهای اسلامی شهر و روستاهای اردکان، بخشداران، دهیاران روستاهای اردکان با حضور در کارگاه‌های مختلف آموزشی در جریان جدیدترین قوانین این حوزه قرار گرفتند.

وی افزود: در همایش "روستا و امید" علاوه بر کلاس‌های آموزشی، برنامه‌های مختلف فرهنگی و سخنرانی مسئولان نیز در حاشیه همایش برگزار شد.

"محمدرضا تابش" نماینده مردم اردکان در این همایش با اشاره به این که بزرگان نظام از بدو شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران، بر رسیدگی به مسائل روستائیان تاکید داشته‌اند، اظهار کرد: تشکیل نهادهایی برای عمل به این موضوع نشان‌دهنده عزم مسئولان جمهوری اسلامی ایران به این مقوله بسیار مهم است.

وی با تاکید بر حفظ فرهنگ و باورهای ناب روستایی، گفت: در امور توسعه‌ای نباید از نقش و اهمیت روستاها کاسته شود.

تابش به اهمیت نقش آموزش به شوراها و دهیاران پرداخت و گفت: آگاهی کامل اعضای شورا و دهیاران از قوانین مالی و حقوقی می‌تواند باعث تداوم تصمیمات، جلوگیری از هدر رفت منابع و افزایش اعتماد مردم شود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه خلا آموزش در بسیاری از امور احساس می شود خواستار تداوم این همایش‌ها شد.
 

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..