مروری برخاطرات:

در سفر رهبر معظم انقلاب به استان یزد چه گذشت؟

مردم یزد صبح روز 12دی 1386 میزبان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بودند و با تجمعی عظیم از ایشان استقبال کردند. ایشان در ابتدای سخنانشان در جمع مردم یزد، از ابراز احساسات گرم و پرشور آنان سپاسگزاری کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی صدوقی، امام جمعه یزد و نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان یزد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

هم‌زمان با ورود رهبر فرزانه انقلاب به یزد، زنگ بیعت با رهبری، در مدارس سراسر استان یزد به صدا درآمد. همچنین مردم ولایت‌مدار یزد، به شکرانه سفر رهبری به این استان پس از نماز مغرب و عشاء، نماز شکر به جای آوردند.

رهبر انقلاب، صبح پنج‌شنبه با جمع پرشور هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه‌های یزد دیدار فرمودند. ایشان تقویت اعتماد به نفس ملی را ضروری و عامل اصلی ادامه پیشرفت‌های کشور خواندند.

در ابتدای این دیدار، دکتر سید علی میرمحمدی میبدی، رئیس‌ دانشگاه یزد در گزارشی از روند توسعه دانشگاه‌های استان یزد، اعلام کرد قبل از انقلاب فقط ۲۰۰ دانشجو در یزد مشغول تحصیل بودند، اما در حال حاضر بیش از ۵۹ هزار دانشجو در سطوح و رشته‌های مختلف در حدود ۳۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان یزد از جمله در ۲۱ رشته دکترا به تحصیل مشغولند. سپس تعدادی از استادان و دانشجویان دانشگاه‌های یزد، دیدگاه‌های خود را درباره مسائل علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بیان کردند.

رهبر معظّم انقلاب، در پایان بیانات خود، یاد شهید محراب -آیت‌الله صدوقی- و چهار هزار شهید استان یزد را گرامی داشتند.

همچنین مقام معظم رهبری، پنج‌شنبه شب در دیدار صدها نفر از علما، فضلا، روحانیون و طلاب استان یزد بیاناتی را ایراد فرمودند. در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام صدوقی امام جمعه یزد و نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به تلاش حوزه علمیه یزد در تربیت طلاب فاضل و توانا، گزارشی را از وضع این حوزه علمیه بیان کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز ۱۴ دی ۸۶ در مراسم مشترک نیروهای مسلح مستقر در استان یزد، به ایراد سخنرانی پرداختند. در آغاز این مراسم نظامی، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و رهبر انقلاب اسلامی با حضور در مقابل یادمان شهیدان ،برای دلاوران به معراج رفته ایران اسلامی، علو درجات را مسئلت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح روز ۱۵ دی ۸۶ در چهارمین روز سفر به استان یزد در جمع پرشور مردم ابرکوه قرار گرفتند و بیاناتی را ایراد فرمودند. در ابتدای این دیدار که در ورزشگاه شهید پوراکبری شهر ابرکوه برگزار شد، حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه این شهر ضمن خوش‌آمدگویی به رهبر انقلاب، گزارشی را از برخی مشکلات این شهر از جمله کمبود آب بیان کرد.

رهبر معظّم انقلاب در جلسه‌ای کارشناسی با حضور معاون اول و دیگر معاونان رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان، اجرایی شدن مصوبات و طرح‌ها و حل مشکلات استان یزد را نیازمند پیگیری و جدیت مسئولان در دولت و همچنین مسئولان محلی به ویژه شخص استاندار دانستند. در این جلسه، آقای فلاح‌زاده استاندار یزد نیز گزارشی از مسائل و مشکلات این استان و جزئیات تصمیمات گرفته شده را ارائه کرد.

رهبر معظّم انقلاب در دیدار مسئولان اجرایی و جمعی از قشرهای مختلف مردم استان یزد، با تأکید بر اینکه مسئولان در سطوح مختلف باید فرصت خدمتگزاری به مردم را قدر بدانند؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را رهایی کشور از بیماری سنگین و تاریخی استبداد و سلطه‌پذیری دانستند.

در این دیدار قبل از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای فلاح زاده، استاندار یزد به نمایندگی از مردم و مسئولان استان با قدردانی از سفر رهبر انقلاب به یزد، گزارشی از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و برنامه‌های مصوب ارائه داد.

جمع زیادی از برگزیدگان و نخبگان استان یزد در بخش‌های مختلف قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری در روز ۱۵ دی به مدت سه ساعت و نیم با رهبرانقلاب، دیدار و هفده نفر از آنان دیدگاه‌های خود را بیان کردند. در این دیدار، آیت‌الله خامنه‌ای از خدمات و آثار ارزشمند فرهنگی استاد مهدی آذر یزدی تجلیل کردند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..