سرمایه گذاری ۳۰ میلیاردی برای احداث بازار میوه در بافق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رییس صنعت، معدن و تجارت بافق از واگذاری زمین ساخت بازارچه میوه و تره بار این شهر خبر داد و گفت: با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال بزودی این بازارچه ساخته و اماده بهره برداری می شود.

ولی الله رنجبر افزود: زمین برای احداث بازارچه میوه و تره بار به شهرداری بافق واگذار شده است و بخش خصوصی نیز اعلام آمادگی کرده تا بابت ساخت این بازارچه ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کند.

این مسئول اظهار کرد: در خصوص تسریع در ساخت این بازارچه، برنامه ریزی شده تا زمینی به وسعت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع به سرمایه گذار واگذار شود.
وی اظهار امیدواری کرد به همت شهردار ی و با انعقاد قرارداد و همکاری با بخش خصوصی نخستین میدان و بازارچه میوه و تربار، حداکثر تا ۲۰ ماه آینده به بهره برداری برسد.
رییس صنعت، معدن و تجارت بافق خاطرنشان کرد: احداث این میدان و بازارچه تحولی شگرف در خصوص عرضه میوه و تره بار ایجاد خواهد کرد که مسلما جلب رضایت مردم این شهرستان را در پی دارد.
رنجبر یاد آور شد: اداره صنعت، معدن و تجارت نیز تمام تلاش خود در این رابطه انجام خواهد داد تا این موضوع مهم به سرانجام برسد.
به گزارش خبر نگار ایرنا، طبق بررسی، برآورد و تحقیقی که تعدادی از شهروندان بافقی از ابتدای سالجاری انجام داده اند نرخ میوه و تربار در بافق به مراتب گرانتر از قیمت این محصولات، در سایر شهرستانهای استان یزد بود.
همین گرانی باعث شد تا نیمه های مرداد امسال کمپین تحریم خرید میوه در بافق راه انداری تا نرخ میوه و تربار در این شهرستان تعدیل شود که نسبتا تاثیر گذار بود.
فروشندگان علت گرانی میوه و تره بار را بعد مسافت ۱۱۰ کیلو متری یزد- بافق، نرخ بالای کرایه حمل و نقل و گرمای شدید که موجب خراب شدن زود هنگام میوه و تربار می شود عنوان می کنند.
رئیس اتاق اصناف بافق در مورد نرخ انواع میوه و تربار گفت: میوه فروشان می توانند طبق فاکتور خرید تنها ۳۵ درصد هزینه حمل وسود را محاسبه و به قیمت اولیه اضافه کنند.
مسعود عباس زاده از مردم بافق خواست هرگونه تخلف اعم از کم فروشی و گران فروشی وموارد تخلف صنفی دیگر را از طریق شماره تلفن ۳۲۴۲۲۰۵۱ اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
این مسوول چندی قبل در پاسخ به نا رضایتی مردم از گرانی میوه و سبزیجات گفت: برای تعادل قیمت میوه باید در سطح شهر بافق چند بازارچه عرضه میوه و تره بار دایر شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..