حجه الاسلام و المسلمین محمد صدوقی :

برگزاری دوره های سواد آموزی در یزد باید ارتقاء یابد

" حجه الاسلام و المسلمین محمد صدوقی " گفت: با توجه به پیشرفت های گسترده در دنیا روند سواد آموزی را ارتقاء دهیم تا افراد بتوانند در استفاده از تکنولوژی های به روز و تعاملات اجتماعی موفق باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، در آخرین روز از هفته نهضت سواد آموزی فرماندار یزد به همراه مدیرکل آموزش و پرورش و یادگار امام جمعه فقید یزد و آموزشیاران نهضت سواد آموزی استان با حضور بر سر قبر حضرت آیت الله صدوقی به مقام شامخ سومین شهید محراب ادای احترام کردند.

" حجت الاسلام و المسلمین محمد صدوقی " در جمع آموزشیاران با تبریک سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی بیانگر اهداف انقلاب اسلامی در راه مبارزه با جهل و بی سوادی بود.

نواده سومین شهید محراب اظهار داشت: حکومت هایی که نمی خواهند مردم بر سرنوشت خود حاکم باشند بیشتر راه نفوذ را در جهل و فقر می دانند در حالی که نظام جمهوری اسلامی ایران و با تصویب قانون اساسی در صدد رفع این معضلات بوده است.

وی با اشاره به آمارهای ارائه شده مبنی بر اینکه در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان ، ۹۵.۱ درصد افراد باسواد هستند افزود: این آمار نشان دهنده یک برنامه ریزی منسجم و همت و تلاش آموزشیاران  برای ریشه کن کردن بی سوادی در یزد است.

" حجت الاسلام صدوقی " اضافه کرد: معلمی کاری پیچیده است و طبیعتاً زمانی که سن فراگیران نیز افزایش می یابد بر سختی و پیچدگی کار افزوده می شود.

وی با بیان اینکه در دوره هایی باسوادی تنها منوط به توانایی افراد در خواندن و نوشتن بود تصریح کرد: حال که ما به مرحله ای رسیدیم که اکثر افراد جامعه قدرت خواندن و نوشتن را دارند لازم است با توجه به پیشرفت های گسترده در دنیا روند سواد آموزی را ارتقاء دهیم تا افراد بتوانند در استفاده از تکنولوژی های به روز و تعاملات اجتماعی موفق باشند.

" حجت الاسلام محمد صدوقی " با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در مورد یزد که فرمودند: " امیدوارم یزد نمونه ای باشد برایسایر استانها" خاطرنشان کرد: در بحث سواد آموزی مدرن یزد می تواند با توجه به سرمایه ها و پتانسیل های مهمی که در اختیار دارد در سطح کشور نیز پیشرو باشد.

بخش نظردهی بسته شده است..