گردشگران خارجی سفیران فرهنگی ترویج فرهنگ ناب یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) دکتر مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و هیئت همراه با آیت ا… ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر سلطانی فر ضمن تشکر از امام جمعه یزد به دلیل حمایت و همراهی با میراث فرهنگی در پیشبرد اهداف این سازمان تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه نیز آیت ا… ناصری امام جمعه یزد با تقدیر از عملکرد میراث فرهنگی، توجه بیشتر به نکات فرهنگی را یادآور شد و افزود: گردشگران خارجی می توانند به عنوان سفیران فرهنگی زمینه ترویج فرهنگ ناب یزد و پیشینه فرهنگی ایران اسلامی را ایجاد نمایند.

وی با اشاره به آیه شریفه "قُل سیروا فِی الأرض" توجه به گردشگری و سفر را در دین مبین اسلام متذکر شد و اظهار داشت: فرهنگی غنی ایران اسلامی تأثیر گذار است اما تهدیدی نیز وجود دارد و آنکه فرهنگ اروپا بر مردم ما تأثیر بگذارد که خوشبختانه این تهدید به دلیل نوع گردشگران ورودی به استان یزد کم رنگ می باشد.

امام جمعه یزد با ذکر تمثیل هایی از بافت تاریخی گفت: ضرورت دارد بافت تاریخی حفظ و احیاء گردد و مرمت آن بر اساس دستورالعمل ها و قوانین جاری میراث فرهنگی صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد این نکته را نیز متذکر شد که در مرمت و احیای بافت و خانه ها و اماکن سنتی یزد بر معنویت و مهندسی فرهنگی آن نیز توجه شایانی گردد و همچنین برنامه ریزی های لازم به منظور پیشگیری از ناهنجاری های احتمالی صورت گیرد.

بخش نظردهی بسته شده است..