۴۵هزار کارت ملی هوشمند دریزد صادر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: در ۹ ماه امسال ۴۵هزارو ۷۹۲ کارت ملی هوشمند در این استان صادر شده است.

سید محمد طباطبایی  در آیین اجرای طرح خدماتی ثبت احوال وکارت هوشمند در پانزهمین دفترپیشخوان خدمات دولت استان که با حضور امام جمعه ، فرماندار ابرکوه و جمعی از مسوولان برگزار شد اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار شناسنامه مکانیزه که بر اساس فن آوری جدید از ضریب امنیتی بالایی برخوردار می باشد برای افراد بالای ۱۵ سال صادرشده است.
وی بابیان اینکه، ثبت احوال پاسداری از مرزهای هویتی مردم را به عهده دارد افزود: در انتخابات پیش روی یکی از مراجع چهارگانه استعلام هویتی اشخاص ثبت احوال است.
طباطبایی بااشاره به ارائه بیش از ۵۰ نوع خدمات در ثبت احوال ارائه می شود، ادامه داد: ثبت احوال نیز در مسائل شرعی، دینی و اجتماعی مردم نقش بسزائی دارد.
این مسوول با اشاره به سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی برواگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۵دفتر پیشخوان در استان در زمینه ارائه خدمات ثبت احوال فعال هستند که تا پایان امسال این تعداد به ۲۱دفتر افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، امام جمعه ابرکوه نیز در این آیین گفت: ثبت احوال مسوولیت سنگین و مدیریت بنیانی اساسی و هویتی دارد که در این زمینه تلاش گر است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی بابیان اینکه کار ثبت احوال کار سخت و دشواری است اظهار کرد: ثبت احوال به عنوان مرجع اسناد کشور تلاش مستحکمی در راستای هویت ملت دارد و کارکنان این سازمان مورد اعتماد ملت و نظام هستند.
وی، ضمن اظهار رضایت از تلاشهای مدیرکل ثبت احوال استان و مدیریت شهرستان، کاردانی و به روز بودن نیروهای ثبت احوال را رمز توفیق این سازمان بیان کرد.
فرماندار ابرکوه هم افزود: زادولد درشهرستان ابرکوه در ۹ ماه امسال ۸۱۱ مورد بوده که ۲۲درصد نسبت به سال ۹۲ رشد داشته است.
سیدنبی رسولی خاطرنشان کرد: اهمیت کار ثبت احوال برکسی پوشیده نیست واداره ثبت احوال ابرکوه، درتکریم ارباب رجوع نقش بسزائی داشته است .
مدیرکل ثبت احوال استان یزد درحاشیه این مراسم درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۹ ماه امسال ۶۹۱۶ واقعه ازدواج در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش نشان می دهد.
سید محمد طباطبایی روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۹ هزار و ۶۷۳ مورد ولادت در ۹ ماه امسال در این استان ثبت شده که بیانگر افزایش ۹.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه و کسب جایگاه نخست کشور است.
وی خاطرنشان کرد: در این مدت سه هزارو۴۶۹ مورد فوت ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش دارد. استان یزد یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و این خطه دارای ۱۰ شهرستان است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..