گزارش ویژه انتخابات:

استقبال زنان یزدی از کاندیداتوری زنان در مجلس/رقایت با کاندیداهای مرد سرشناس

از176کاندیدایی که نامزد دهمین دوره انتخبات مجلس شورای اسلامی در استان یزد شده اند 12نفر آنان زن که ۹ نفر آنها از یزد، 2 نفر از مهریز و یک نفر از تفت ثبت‌ نام کرده ‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) این ۱۲ زن در حالی در این دوره از انتخابات وارد گود سیاست شده اند که شواهد نشان می دهد همانند انتخابات شورای شهر و روستا آنان نیز در صورت تایید صلاحیت نهایی با استقبال گرمی از سوی مردم مواجه خواهند شد.
حمیده وزیری(عضو شورای شهر یزد)و زهرا عابدینی(فعال اجتماعی) از زنان نسبتا شناخته شده ای هستند که در صورت حمایت احزاب و برخی تشکل های سیاسی بی شک در صدر آراء انتخابات قرار می گیرند.
به اعتقاد صاحبنظران،زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه همواره پا به پای مردان برای آزادی و سربلندی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی تلا ش کرده اند وامروزه چالش های فراروی زنان در استان یزد کم نیست؛ هم در حوزه اجتماعی و هم حوزه خانوادگی. یکی از مهم ترین مسائلی که زنان امروز در اجتماع با آن مواجهند تحصیلات و اشتغال و عدم توازن آن با مردان است.
با این منظر،طیف زنان امیدوارند با آراء خود به زنان وارد شده به حوزه سیاست بتواند کمی از مشکلات پیش روی خود را حل نمایند.
اما در مورد گرایش های سیاسی این زنان کاندیدای انتخابات در استان یزد باید گفت که عابدینی با گرایش اصلاح طلبی حضور خود در انتخابات مجلس دهم را قطعی کرده است اما اگرچه زنان کاندیدای دیگر مواضع سیاسی انها مشخص نیست اما بو و گوی اصلاح طلبی از انها شنیده می شود.
عابدینی حتی  به عنوان یکی از گزینه های مورد نظر شورا مشورتی اصلاح طلبان یزدی نامبره می شود وروز حتی در نشستی با اصلاح طلبان یزدی برنامه ها و اولویت های خود برای حضور در مجلس را تشریح کرده است.
درهمین حال او حتی با محمد رضا عارف رییس شورای اصلاح طلبان دیدار داشته است و برنامه های خود را اعلام کرده است.
عابدینی رقایت سختی را با دیگر کاندیداهای انتخاباتی دارد،اما دیگرزنان کاندیدا رقایتی چه بسا سخت تر را پیش روی خود دارند.
البته اصولگرایان استان یزد به حضور مردان مشهوریزدی خود تکیه کرده اند و اما امیدوارند همانند دور قبل پیروز این کارزار انتخاباتی باشند.تابناک

بخش نظردهی بسته شده است..