امکانات رفاهی خدماتی گردشگری در یزد نیازمند توسعه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) استاندار یزد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان یزد، گفت: امکانات رفاهی خدماتی گردشگری در یزد افزایش یابد.

سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و ‌گردشگری کشور برگزار شد اظهار داشت: استان یزد به عنوان اولین شهر خشتی زنده دنیا و دومین شهر تاریخی دنیا به حساب می‌آید و اهمیت بسیار بالای جهانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این ارزش از لحاظ مختلف از جمله فرهنگی، تاریخی، سبک زندگی، معماری و فن‌آوری‌های زمانه در تمام دنیا بالا و زبانزد است.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه استان یزد ظرفیت‌های گردشگری بسیار گسترده و زیادی دارد، گفت: از لحاظ تاریخی ظرفیت‌های استان یزد در تمام دنیا مطرح است و امروز شاهدیم گردشگرانی که به ایران عازم می‌شوند، در بسیاری از موارد اولین مقصد خود را استان یزد در نظر می‌گیرند.

میرمحمدی گفت: قنوات استان یزد یکی از جاذبه‌هایی است که در استان یزد برای گردشگران بسیار جذاب و دیدنی است و با همراه کویر منحصر به فرد این استان، عامل مهمی برای حضور گردشگران در استان یزد به حساب‌ می‌آید.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های استان یزد را بحث گردشگری طبیعی دانست و گفت: استان یزد از لحاظ تنوع زیستی، ساختمانی، کویرنوردی و بسیاری از ویژگی‌های مختلف در تمام دنیا مطرح شده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: از لحاظ میراثی فعالیت‌های گسترده‌ای به ویژه در دوسال اخیر در یزد انجام شده و در گوشه و کنار استان با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌ها، قدم‌های خوبی در حفاظت از این میراث گرانب‌ها برداشته شده است.

میرمحمدی ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود که امکانات رفاهی و خدماتی ویژه گردشگران در استان یزد افزایش یابد که گردشگران بتوانند از این امکانات به ویژه به صورت سنتی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: رستوران‌های سنتی، حمام‌های سنتی، قهوه‌خانه‌ها، مشت و مال سنتی و بسیاری دیگر از خدماتی که در گذشته ارائه می‌شده، می‌تواند جاذبه‌های بسیاری برای گردشگران باشد و هر کدام از این ظرفیت‌ها که احیا شود، می‌تواند فرصتی برای حضور گردشگران بیشتر در استان باشد.

استاندار یزد حضور گردشگران را در عرصه‌های مختلف از جمله اقتصادی، ایجاد اشتغال، انتقال فرهنگ و موارد مختلف دیگر را به سود استان و کشور دانست.

میرمحمدی به انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها برای تحقق برگزاری انتخابات سالم، پرشور و با امنیت شایسته و شکوه بسیار بالا، نسبت به تامین امکانات برای برگزاری انتخابات همکاری کامل و جدی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نباید احساس شود که این وسیله متعلق به این واحد یا اداره است و باید در برگزاری انتخابات این همکاری جدی و صمیمانه وجود داشته باشد.

استاندار یزد افزود: موضوع دوم این است که امکانات دولتی به هیچ وجه برای استفاده کاندیداها قرار نگیرد که ایجاده شبهه در جامعه نکند.

میرمحمدی افزود: موضوع سوم هم این است که هیچ گونه حرکت جانبدارانه‌ای برای هیچ یک از کاندیداها انجام نشود چرا که همه کاندیداهای احراز صلاحیت شده برای ما عزیز و محترم هستند و به همه آنها به یک چشم نگاه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نظام متکی با آرای مردم است، گفت: مردم معتقدانه پای صندوق رای می‌آیند و حضور در انتخابات را یک تکلیف برای خود می‌دانند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه توطئه‌های داخلی و خارجی هیچ کدام نتوانستند در ایران به اهداف خود برسند، گفت: مجموعه این اقدامات سبب افزایش روز افزون قدرت ایران شد و امروز شاهدیم که قدرت ایران در سراسر جهان گسترده شده است.

تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..