منطقه ویژه اقتصادی یزد آماده جذب سرمایه‌گذاران

no-thumbs

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد از تامین زیرساخت‌های لازم و آمادگی پذیرش سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سیدمسعود عظیمی در جمع مدیران متولی مناطق ویژه اقتصادی در استان اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی یزد در سال ۷۹ بر اساس برنامه دوم توسعه تصویب شد و در سال ۸۶ پس از یکسال کار احداث بهره‌برداری شد.

وی از جمله اهداف خاص ایجاد منطقه ویژه اقتصادی یزد را توسعه صادرات و ورود به بازارهای رقابتی برشمرد و ادامه داد: مناطق ویژه این امکان را دارند تا از طریق کاهش هزینه‌های تولید با بازارهای جهانی رقابت کنند.

این مسئول افزود: مناطق ویژه اقتصادی در استان‌ها این پتانسیل را دارند تا زمینه‌ساز انجام فعالیت‌های خوب و موثر در زمینه صنعتی باشند.

وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی یزد در دو بعد مطرح و دارای اهمیت است که از نظر سرمایه‌گذاری و خدمات عمرانی توانسته ارزش افزوده برای این منطقه داشته باشد.

عظیمی با اشاره به به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی یزد عنوان کرد: علاوه بر زیرساخت‌هایی که در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده می‌شود، معافیت‌های مالیاتی و ارزش افزوده هم در نظر گرفته شده که برای سرمایه‌گذاران قابل توجه هستند.

وی با تشریح مزیت‌ها و ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی یزد برای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی اظهار داشت: این ویژگی‌ها منحصر به فرد هستند و یکی از سیاست‌های ما تشویق سرمایه‌گذاران به حضور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است که بسترها و امکانات مورد نیاز اولیه نیز فراهم شده است.

عظیمی در ادامه از ایجاد مجتمع بزرگ آزمایشگاهی مرکز و جنوب کشور در منطقه ویژه‌اقتصادی یزد خبر داد و افزود: به منظور افزایش خدمات‌رسانی به واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی یزد و متقاضیان از استان‌های همجوار، استقرار واحدهای آزمایشگاهی از سال گذشته در برنامه‌های توسعه‌ای این منطقه قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون ۱۰ متقاضی سرمایه‌گذاری در این بخش با شرکت شهرک‌های صنعتی استان، عقد قرارداد کرده‌اند که از این تعداد، شش واحد با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد در حال ساخت و ساز هستند.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت این واحدهای آزمایشگاهی هزینه شده است که امیدواریم با به بهره‌برداری رسیدن این واحدها، خدمات‌دهی به واحدهای صنعتی متمرکز شود.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه‌هایی که در این مجتمع استقرار خواهند یافت، در حوزه‌های صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، مواد معدنی، نساجی و غیره فعالیت خواهند داشت.

این مسئول با بیان اینکه واگذاری ارزان و سریع یکی از اهداف مهم منطقه ویژه اقتصادی یزد است عنوان کرد: برنامه ما در منطقه ویژه اقتصادی این بوده که شبکه‌ها را به گونه‌ای طراحی کنیم که با رکود سرمایه و استهلاک مواجه نباشیم ضمن اینکه عمده اعتبارات را برای آماده سازی زمین هزینه نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست و سلامت جامعه در چشم‌انداز توسعه و رشد مناطق ویژه اقتصادی گفت: سیاست شرکت شهرک‌ها در منطقه ویژه این بوده که صنایع پاک با کمترین میزان آلایندگی در این منطقه مستقر کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزدبا تاکید بر اینکه توزیع صنایع پاک از اهداف منطقه ویژه است بیان داشت: بر اساس برنامه جامع پایش کسب و کار، مقرر شده تا توزیع و استقرار صنایع های‌تک را در دستور کار داشته باشیم که بر همین اساس به زودی شهرک تخصصی الکترونیک را ایجاد خواهیم کرد.

 دومین نشست تخصصی مدیران عامل متولی مناطق ویژه اقتصادی با حضور استان های همدان، بوشهر، خراسان شمالی، سمنان، کردستان، فارس و گلستان در یزد برگزار شد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..