تشییع پیکر طلبه شهید مختاری در یزد

no-thumbs

پیکر شهید طلبه محمد حسین مختاری از شهدای دوران دفاع مقدس که در تفحص های صورت گرفته شناسایی شده بود، امروز چهارشنبه در یزد تشییع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) شهید حجت الاسلام محمدحسین مختاری حسن آبادی متولد سال ۱۳۳۶ در سال ۶۱ از استان یزد به عنوان بسیجی به جبهه اعزام و در همان سال در عملیات رمضان در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این شهید بزرگوار در سال ۸۴ طی مراسمی با شکوه به عنوان شهید گمنام در قطعه اصحاب شهدای شهر اراک تشییع و به خاک سپرده شد و سرانجام در پی آزمایش دی.ان.ای از نمونه استخوانی و تطبیق آن با نتیجه آزمایش های خانواده اش پس از ۳۳ سال هویت این شهید احراز و در تاریخ ۱۰ شهریور سال جاری به اطلاع خانواده وی رسید.
این آیین که در هوای سرد برگزار شد، جمعی از مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی استان، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان، مردم شهید پرور و قدرشناس استان یزد حضور داشتند.
پیکر مطهر شهید والامقام از مسجد روضه محمدیه (حظیره) تا مصلی مدرسه علمیه مصلی یزد تشییع شد.
همچنین پیکر این شهید گرانقدر امروز در زادگاه خود در شهرستان اشکذر مورد استقبال و سپس در ساعت ۱۹ در حسینیه شهدای این شهر با این شهید روحانی وداع می کنند.
پیکر مطهر شهید حجت الاسلام مختاری روز پنجشنبه۱۰دی از میدان ولی عصر روستای حسن آباد اشکذر به سمت حسینیه شهدای این روستا تشییع و سپس در گلزار شهدا به خاک سپرده می شود.
همچنین آیین استقبال از پیکر این شهید بزرگوار عصر روز گذشته در فرودگاه شهید صدوقی یزد مرود استقبال مردم این خطه قرار گرفت.
همچنین مراسم بزرگداشتی به همین مناسبت از سوی حوزه علمیه استان یزد روز یکشنبه ۱۳ دی ماه ساعت ۷:۳۰ الی ۹ صبح در مدرسه علمیه مصلی یزد برگزار خواهد شد.
تصمیم در زمینه انتقال شهید به استان یزد و یا ماندن شهید در اراک به خانواده شهید واگذار شد که با درخواست مادر شهید قرار شد این شهید به استان یزد منتقل شود.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..