انتخابات ۳۸ اتحادیه یزد قبل از پایان سال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس اتاق اصناف یزد از برگزاری انتخابات ۳۸ اتحادیه استان یزد قبل از پایان سال و در دی‌ماه جاری و بهمن خبر داد.

محمدمهدی باغستانی،در جشن ویژه تجلیل از پیشکسوتان، خطاطان و هنرمندان اتحادیه صنف تابلوسازان یزد در تالار فرهنگیان اظهار داشت: انتخابات ۳۸ اتحادیه قبل از پایان سال برگزار می‌شود به نحوی که انتخابات ۱۷ اتحادیه در روز ۲۱ دی‌ماه و انتخابات ۲۱ اتحادیه نیز اواخر بهمن‌ماه در حسینیه شهید صدوقی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای هر صنف، پنج نفر برای هیئت رئیسه و پنج نفر نیز برای بازرسی کاندیدا می‌شوند، عنوان کرد: شرکت اعضای اتحادیه‌های مختلف در این انتخابات، به رفع مشکلات اصناف کمک خواهد کرد.

باغستانی با تاکید بر اینکه آموزش باید یکی از ارکان فعالیت‌های اتحادیه‌ها در اصناف مختلف باشد، بیان کرد: بر اساس قانون نظام صنفی، ۱۵ درصد درآمده اتحادیه‌های صنفی باید صرف آموزش اعضا شود.

رئیس اتاق اصناف استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم اقدام برای دریافت پروانه کسب در اتحادیه‌های مختلف تصریح کرد: دریافت پروانه کسب تسهیل شده به نحوی که در چرخه دریافت پروانه کسب، شهرداری و تعیین حریم واحد صنفی حذف شده که این امر شرایط دریافت پروانه را بسیار آسان کرده است.

وی با بیان اینکه در همه اصناف، واحدهای فاقد پروانه کسب مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: در صنف تابلوسازان نیز ۱۲۶ واحد دارای پروانه، ۳۵ واحد فاقد مجوز و ۳۵ مورد نیز در دست اقدام هستند.

باغستانی با اشاره به برخی گلایه‌های اعضای این صنف خاطرنشان کرد: این صنف چند سال نتوانسته بود برای افزایش نرخ‌نامه اقدامی انجام دهد که این امر با تلاش رئیس اتحادیه انجام شد و اکنون اعضا می‌توانند با پرداخت حق عضویت خود، نرخ‌نامه را دریافت کنند.

وی یادآور شد: واحدهایی که اقدام به نصب نرخ‌نامه در معرض دید مشتریان در واحد صنفی خود نکنند، مشمول ماده ۲۸ قانون نظام صنفی خواهند شد.

در این مراسم از تلاش‌های پیشکسوتان صنف تابلوسازی یزد تجلیل شد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..