انتخاب دهیاری کمکوئیه بهاباد به‌عنوان طرح برگزیده کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: طرح دهیاری کمکوئیه بهاباد در چهارمین جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها به‌عنوان طرح برگزیده کشوری انتخاب شد.

«هادی مقیمی» در این رابطه اظهار داشت: طرح توانمندسازی جامعه محلی از طریق صندوق توسعه روستایی با سرمایه‌گذاری مردم روستای کمکوئیه شهرستان بهاباد و حمایت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در چهارمین جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها شرکت کرد و صاحب‌مقام گردید.
وی ادامه داد: ازجمله فعالیت‌هایی که با اجرای این طرح در روستای کمکوئیه بهاباد انجام‌شده می‌توان به ارائه تسهیلات متعدد به روستائیان، اصلاح ایزولاسیون نهرها و اصلاح روش‌های آبیاری، تغییر الگوی کشت، مرمت استخر، ارائه آموزش به روستائیان، یکپارچه‌سازی اراضی و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.
 مقیمی افزود: با تکمیل زنجیره دامی و کشاورزی روستای کمکوئیه و در قالب اجرای موفق این طرح تاکنون ۱۵ خانوار به روستا بازگشته‌اند.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری تصریح کرد: از مجموع ۱۳۰ طرح بررسی‌شده، ۶ طرح ابتکاری برتر که با بهره‌گیری بهینه از منابع و ظرفیت‌های بالقوه محیط‌های روستایی در بهبود شرایط، ارتقای کیفیت زندگی روستائیان و پیشبرد فرآیند توسعه پایدار روستایی مؤثر بوده به‌عنوان طرح‌های برگزیده ملی انتخاب و معرفی‌شده است که طرح استان یزد در مقام نخست این طرح‌ها قرار دارد.
وی کمک به تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری در دهیاری‌ها، تقویت عزم ملی در کمک به توسعه پایدار روستاها، افزایش سطح مشارکت مردمی در فعالیت‌های نهاد دهیاری و ترویج فرهنگ مدیریت جهادی در دهیاری‌های کشور را ازجمله اهداف ارائه این طرح‌ها عنوان کرد.
مقیمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: چهارمین دوره جشنواره ملی طرح‌های برگزیده دهیاری‌های کشور هم‌زمان با برگزاری ششمین همایش شهر ایده آل و نخستین جشنواره عملکرد شهرداری‌ها در روزهای ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه سال جاری در کیش برگزار می‌شود و در این جشنواره از برگزیدگان حوزه دهیاری‌ها تقدیر خواهد شد.
گفتنی است روستای کمکوئیه یک روستای کوهپایه‌ای در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان بهاباد از توابع استان یزد است و در کوهستان‌های اطراف این روستا حدود ۴۵ آبادی و مزرعه متعلق به روستائیان وجود دارد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..