دستگیری کلاهبردار ۲۵ میلیاردی با ۵۶ شاکی در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) فرمانده انتظامی یزد گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی یک کلاهبردار حرفه ای را که مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود شناسایی و دستگیر کردند.

سردار ایرج کاکاوند افزود: در پی شکایت های متعدد مردمی مبنی بر کلاهبرداری فردی ۷۰ ساله از آنها و حسب دستور مقام قضائی رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پس از انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات لازم متوجه شدند این فرد با انجام مانورهای متقلبانه و فریب شهروندان اقدام به کلاهبرداری مبلغ ۲۵ میلیارد ریال کرده است.
کاکاوند اظهار کرد: ماموران پلیس متهم را شناسایی و دستگیر کردند که وی در بازجویی های خود به کلاهبرداری مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از شهروندان اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می­دهد این متهم در سال ۸۴ به عنوان نگهبان یک مجتمع مسکونی مشغول به کار بوده که با گرفتن وجه نقد از ساکنان مجتمع و پرداخت سود بالا به آنها توانسته اعتماد تعداد زیادی از شهروندان را به خود جلب کند.
کاکاوند ضمن اشاره به مراجعه و اعلام شکایت ۵۶ نفر از شهروندان از این کلاهبردار گفت: متهم با پرداخت سودهای ۴۰ تا ۱۲۰ درصدی به مالباختگان آنها را فریب داده به نحوی که افراد از استان های مختلفی برای سرمایه گذاری به وی مراجعه داشته اند.
وی با بیان اینکه متهم انگیزه خود را از این کلاهبرداری کسب درآمد بیان کرده است، افزود: مراحل رسیدگی به پرونده این کلاهبرداری همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی یزد در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان به این نکته توجه داشته باشند افرادی که وعده پرداخت سود کلان را به آنها می­دهند همواره این احتمال وجود دارد که قصد اعتمادسازی داشته تا در فرصت مناسب نسبت به انجام اعمال مجرمانه و کلاهبرداری اقدام کنند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..