مسمومیت ۱۳ نفر در یزد بر اثر گاز گرفتگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مسئول روابط عمومی مرکز فوریت های پزشکی استان یزد از مسمومیت ۱۳ نفر به وسیله گاز منواکسید کربن در استان در سالجاری خبر داد و گفت: با حضور به موقع عوامل اورژانس تمام این افراد از مرگ حتمی نجات یافتند.

محسن ملک ثابت افزود: در این حوادث مجموعا دو خانواده از شهرستان تفت با ۱۱ مصدوم و دو نفر نیز در روستای تنگ چنار مهریز دچار گازگرفتگی شدند که خوشبختانه پس از اقدامات درمانی و حمایتی بهبود یافتند.
وی علت گاز گرفتگی در افراد یاد شده را نقص در دودکش بخاری بیان و اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه فوتی در زمینه گازگرفتگی در استان گزارش نشده است.
وی نسبت به افزایش مسمومیت با گاز منوکسیدکربن همزمان با سرد شدن هوا و نصب وسایل گرمایشی در منازل و مکان های مختلف هشدار داد و افزود: با توجه به اینکه گاز منوکسیدکربن هیچ گونه رنگ و بویی نداشته و در اثر سوخت ناقص مواد سوختی و عموما در فضای بسته ایجاد می شود بنابراین استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و بدون دودکش بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت ناشی از این گاز را تشکیل می دهند.
ملک ثابت به مردم توصیه کرد: تا ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز منوکسیدکربن از دودکش این وسایل به طور جد توجه کنند.
منبع: ایرنا

 

 

بخش نظردهی بسته شده است..