آماری از ولادت تا طلاق در استان یزد:

یزدی ها درطلاق پیشی گرفتند/بهابادی ها طلاق ندارند/۷درصدطلاق مربوط به زوجینی که زوجه بزرگتر از مرد بوده است

درمجموع 1064 مورد طلاق در استان شامل 1004مورد در شهرها و 60مورد در روستاها ثبت شده که شهرستان یزد با نرخ 1.9 در جایگاه نخست قرار گرفته و بهاباد با نرخ صفر در هزار کمترین میزان طلاق را داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل ثبت احوال استان یزد گفت: ۱۹ هزار و ۶۷۳ مورد ولادت در ۹ ماه امسال در این استان ثبت شده که بیانگر افزایش ۹.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه و کسب جایگاه نخست کشور است.

سید محمد طباطبایی به ایرنا افزوده است: در بخش ولادت بعد از یزد استان های قم وهرمزگان قرار دارند که به ترتیب با ۸.۶ و ۷.۸ درصد افزایش مواجه شده اند.

وی اظهار کرد: از مجموع ولادت یاد شده در استان ، ۱۸هزار و ۲۳۲ مورد در نقاط شهری و ۱۴۴۱ مورد در نقاط روستایی بوده و برآورد نرخ ولادت نیز ۲۴.۷ در هزار نفر است .
مدیرکل ثبت احوال استان یزد بیشترین نرخ ولادت را مربوط به شهرستان بافق با ۲۶.۴ در هزار نفر عنوان کرد و گفت: شهرستان تفت نیز به دلیل ثبت برخی از ولادتهایش در شهرستان یزد و نیز مسن بودن جمعیت با ۱۶.۷در هزار کمترین نرخ ثبت ولادت را داشته است.
** فاطمه و امیرعلی دو نام محبوب والدین یزدی
طباطبایی درباره فراوانی ۲۰ نام اول انتخاب شده از سوی والدین استان در ۹ ماه امسال گفت: فاطمه ، زهرا ، زینب ، نازنین زهرا، ریحانه ، ثنا ، فاطمه زهرا ، یسنا و محیا در رتبه های نخست نام دختران استان بوده که فاطمه ۱۱درصد آمار این نامها را از آن خود کرده است .
وی درباره نامهای پسران نیز اظهار کرد: امیرعلی با ۶درصد ، ابوالفضل با ۵ درصد ، امیرحسین با ۴ درصد و علی ، امیرعباس ، حسین ، محمدطاها و محمد با ۳درصد به ترتیب بیشترین نامها منتخب پسرها در مدت یاد شده بوده است .
این مسئول درباره میزان مرگ و میر طی ۹ ماه امسال نیز خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۴۶۹ سند فوت تنظیم شده که ۲۹۹۵ مورد و مناطق شهری و ۴۷۴مورد در نقاط روستایی بوده است و ۱۹۱۰ مورد آن مردان و ۱۵۵۹ مورد هم زنان گزارش شده که بیانگر ثبت ۱۰۰فوت زنان در ازای ثبت ۱۲۲ فوت مردان است.
وی با اشاره به اینکه برآورد نرخ فوت در این مدت در استان ۴.۴ در هزار نفر است، یادآور شد: شهرستان مهریز با ۸.۷ در هزار نفر بیشترین و اشکذر با ۱.۵ در هزار نفر کمترین نرخ ثبت فوت را داشته اند.
به گفته طباطبایی بیشترین تعداد فوت در گروه سنی ۷۵ساله و بیشتر با ۱۷۵۳مورد به ثبت رسیده کمترین تعداد فوت نیز مربوط به گروه سنی ۵ تا ۹ سال با ۱۹مورد است.
مدیرکل ثبت احوال استان یزد بیماریهای قلبی و عروقی، سرطان ها و تومورها ، بیماری دستگاه تنفسی ، حوادث غیرعمدی و بیماری های عفونی و انگلی را بیشترین عامل فوت هم استانی ها در مدت یاد شده اعلام کرد.
طباطبایی با اشاره به ثبت یک طلاق به ازای ۶هزار ازدواج در سطح استان و نرخ ۸.۷ این بخش گفت: در ۹ ماه امسال ۶۹۱۶ واقعه ازدواج در استان ثبت شده که تنها ۵۸۱مورد مربوط به روستاها و مابقی در شهرها اتفاق افتاده است. خاتم با ۱۲.۶ در هزار بالاترین نرخ و اشکذر با ۶.۵ در هزار کمترین نرخ را داشته اند.
وی درباره وضعیت طلاق در استان با اشاره به نرخ ۱.۳ در هزار این بخش نیز اظهار کرد: درمجموع ۱۰۶۴ مورد طلاق در استان شامل ۱۰۰۴مورد در شهرها و ۶۰مورد در روستاها ثبت شده که شهرستان یزد با نرخ ۱.۹ در جایگاه نخست قرار گرفته و بهاباد با نرخ صفر در هزار کمترین میزان طلاق را داشته است.
وی بیشترین درصد ازدواج ثبت شده را با رقم ۱۱درصد مربوط به زوجین هم سن اعلام کرد و ادامه داد: ۴۵ درصد ازدواج ها مربوط به زوج هایی بوده که زوج از زوجه یک تا پنج سال بزرگ تر بوده و در هفت درصد ازدواج ها نیز زوجه از زوج بزرگ تر بوده است.
این مسئول اضافه کرد : در طلاق ها نیز ۱۲ درصد مربوط به زوج های هم سن ، ۴۷ درصد زوجینی که مرد یک تا پنج سال بزرگ تر بوده و هفت درصد هم مربوط به زوجینی بوده که زوجه بزرگ تر از مرد بوده است.
مدیرکل ثبت احوال استان یزد در پایان درباره میانگین سنی ازدواج و طلاق تصریح کرد: سن ازدواج برای مردان ۲۷ و زنان ۲۲.۵ ثبت شده که بیشترین سن با ۲۸سال برای مردان در خاتم و کمترین آن با ۲۶ سال در بهاباد و همچنین ۲۳ سال برای زنان در یزد و ۲۱سال برای این قشر در بافق اعلام شده و میانگین استانی ۳۵سال برای مردان و ۳۰سال برای زنان است.

بخش نظردهی بسته شده است..