سواد دیپلم ۳۰درصد کارمندان در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه استان یزد گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از جمعیت ۴۱ هزار نفری کارمندان استان یزد را افرادی با سواد زیردیپلم و دیپلم تشکیل می‌دهند.

 مجتبی حسینی پور،در نشستی خبری اظهار داشت: در استان یزد ۴۱ هزار و ۲۲۶ نفر در قالب قراردادهای مختلف کارمند دولت محسوب می شوند که جمعیت قابل توجهی از این تعداد را افرادی دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه ۶۱ نفر از کارمندان دولت استان یزد را مردان و ۳۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، افزود: بالغ بر ۲۳ هزار نفر از این افراد نیز کارکنان آموزشی و بقیه اداری هستند و بیش از ۱۴ هزار نفر آنها در استخدام آموزش و پرورش هستند.

حسینی پور یادآور شد: در مجموع تعداد کارمندانی که بودجه آنها از محل منابع استانی تامین می شود، پنج هزار نفر هستند و حقوق و مزایای سایر کارمندان استان از محل بودجه‌های ملی تامین می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جمع آوری، تولید و پردازش آمار را در دستور کار داریم، عنوان کرد: آمار به دست آمده بر اساس قانون محرمانه است و اطلاعات و آمار مردم در اختیار سایر سازمان‌ها قرار نمی گیرد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..