کاهش ۶۰ درصدی تب مالت انسانی در خاتم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر کل دامپزشکی یزد از کاهش ۶۰ درصدی ابتلا به تب مالت انسانی در شهرستان خاتم خبر داد.

 دکتر "علی اکبر حدادزاده" با این توضیح که شهرستان خاتم قطب پرورش دام سبک در استان یزد است، گفت: این شهرستان از قابلیت بالایی برای پرورش و صادرات دام سبک برخوردار است و به همین دلیل نیز اداره کل دامپزشکی استان توجه ویژه‌ای به این شهرستان دارد و در همین راستا نیز برنامه‌های کارآمدی تاکنون در سطح شهرستان خاتم به اجرا درآورده است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ هزار راس دام سبک در شهرستان خاتم، تصریح کرد: کنترل بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌های دامی به خصوص بیماری تب مالت از اولویت‌های دامپزشکی استان در شهرستان خاتم است.

این مقام مسئول در پایان نیز از کاهش ۶۰ درصدی ابتلاء به بیماری تب مالت در شهرستان خاتم خبر داد و افزود: خوشبختانه در نتیجه‌ی همکاری‌های بین بخشی در شهرستان خاتم و با تلاش های ارزنده‌ی پرسنل خدوم دامپزشکی این شهرستان در زمینه پوشش حداکثری واکسیناسیون دام‌ها بر علیه تب مالت، شاهد کاهش چشمگیر شیوع این بیماری مشترک بوده‌ایم که تاثیر بسزایی در تامین سلامت شهروندان شهرستان خاتم داشته است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..