رئیس کل دادگستری استان یزد

بانک‌های یزدبخشنامه‌های بانک مرکزی را اجرا نمی‌کنند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: امیدواریم در وضعیت فعلی اقتصادی کشور که با رکود بی‌سابقه همراه شده، یاریگر فعالان اقتصادی و عرصه تولید و صنعت استان باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمدرضا حبیبی، در چهارمین نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری یزد اظهار داشت: امیدواریم در وضعیت فعلی اقتصادی کشور که با رکود بی‌سابقه همراه شده، یاریگر فعالان اقتصادی و عرصه تولید و صنعت استان باشیم.

وی افزود: مسئولان و مدیران اجرایی استان و همچنین مدیران بانک‌های عامل استان در عرصه حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در راستای حمایت از تولید، نقشی اساسی و اثرگذار دارند.

مدیرکل دادگستری یزد با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد بانک‌ها بخشنامه‌های بانک مرکزی را اجرا نمی‌کنند، اظهار داشت: در مواردی نیز بانک‌ها مدعی هستند که ابلاغی از بخشنامه‌ها از سوی بانک مرکزی برای آنها نیامده که لازم است در این زمینه دقت‌ نظر بیشتری صورت گیرد تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه مشکلات سال‌های اخیر و شرایط تحمیلی تحریم‌ها بر کشور وضعیت تولید و فعالان این عرصه را با مشکل روبه‌رو کرده است، گفت: برخی اقدامات از حیطه کاری ما خارج است اما تا آنجایی که بتوانیم و موانع قانونی نداشته باشیم، همراهی خواهیم کرد تا مشکلی حل شود و باری از دوش صنایع برداشته شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی صنایع گفت: متاسفانه وضعیت صنایع در این شرایط تعریفی نیست و مشکلات جدی دارند که عمده این موارد مرتبط با مسائل بانکی است.

محمدرضا قمی با بیان اینکه بیشتر واحدهای فعال در استان از بانک‌ها گلایه دارند، افزود: سعی و کوشش کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری در استان بر حل و فصل مشکلات به صورت کدخدا‌منشانه است تا وضعیت بدتر نشود.

وی با بیان اینکه البته برخی فعالیت‌ها نیز ناشی از تصمیمات نادرست است، عنوان کرد: کندی روند ثبت شرکت‌ها همچنان مشکل‌ساز است.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: به رغم اینترنتی شدن روند ثبت شرکت‌ها در ادارات ثبت اسناد کشور، روند ثبت شرکت‌ها همچنان به کندی انجام می‌شود و در مواردی حتی چندین ماه متوالی طول می‌کشد.

وی با بیان اینکه روند ثبت شرکت‌ها از روش سنتی و حضوری به روش اینترنتی و غیرحضوری تغییر یافته است، اضافه کرد: پیش از این با وجود اینکه روش کار به صورت حضوری بود، ظرف چند ساعت کار به نتیجه می‌رسید و مردم نیز راضی بودند اما اکنون شرایط عوض شده و بسیاری گلایه دارند.

وی با اشاره به مشکلات اینترنتی شدن روند ثبت شرکت‌ها عنوان کرد: قطعی و کندی اینترنت، ازدحام مراجعه کنندگان و ناتوانی در رسیدگی به مراجعات از جمله مشکلات ایجاد شده ناشی از اینترنتی شدن ثبت شرکت‌ها است.

رئیس اتاق بازرگانی یزد افزود: حتی در بسیاری از موارد، در نیمه راه متوجه نقصی در مدارک می‌شوند که متقاضی را مجبور می‌کنند تا از ابتدا کار خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی یزد با هدف تسریع در امور شرکت‌ها این آمادگی را دارد تا با در اختیار قرار دادن تجهیزات و امکانات لازم و حتی تامین نیرو، با نظارت سازمان ثبت اسناد استان، این روند را در اتاق بازرگانی یزد انجام دهد.

منبع: فارس

 

بخش نظردهی بسته شده است..