مرکز رشد صنایع هوایی و فضایی در یزد تاسیس می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون پشتیبانی پارک علم و فناوری یزد از آمادگی یزد برای ایجاد مرکز رشد صنایع هوایی و فضایی خبر داد.

شهرام شکوهی در سمینار فرصت‌های همکاری و فعالیت در بازار تجهیزات فرودگاهی در پارک علم و فناوری یزد اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد، حدود ۴۰۰ دانشجوی یزدی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در رشته هوا فضا در دانشگاه های مطرح کشور مشغول به تحصیل هستند و به زودی فارغ التحصیل خواهند شد.

وی افزود: این امر نشان می دهد منابع انسانی بسیار خوبی در این زمینه داریم که زمینه را برای تاسیس مرکز رشد صنایع هوایی و فضایی فراهم می کند.

شکوهی با بیان اینکه صنعت هوا فضا بسیار گسترده است، عنوان کرد: به توصیه مسئولان و متخصصان این امر، تصمیم گرفته شد در افق نزدیک به تجهیزات فرودگاهی بپردازیم بنابراین عزم خود را جزم کردیم و به این حوزه وارد شدیم.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری یزد درصدد است بستر مناسبی فراهم آورد تا با کمک شرکت های کوچک و متوسط به تکنولوژی های مورد نیاز این صنعت دست یابیم.

مسئول مگاپارک هوایی ایرانیان و مسئول کارگروه تجهیزات فرودگاهی نیز در این سمینار ضمن معرفی ستاد هوایی و کارگروه تجهیزات فرودگاهی گفت: از آغاز فعالیت کارگروه تجهیزات فرودگاهی یکسال می گذرد که خوشبختانه این ستاد ما را در رسیدن به هدف هایمان در شبکه مگاپارک هوایی بسیار یاری داده است.

علی حاجی غلام سریزدی با اشاره به اهداف این کارگروه اظهار داشت: شناخت و تبدیل نیازها به پروژه های فنی مشخص و تهیه لیست کامل از تجهیزات فرودگاهی مورد نیاز و اطلاعات تفصیلی آن و شبکه سازی برای تامین تجهیزات مورد نیاز از مهمترین اهداف این کارگروه است.

وی، شبکه سازی با ذیفعان بازار تجهیزات داخلی، تشکیل جلسات مستمر کارگروه، شناسایی نیازها و ظرفیت های بازار تجهیزات فرودگاهی را از دیگر فعالیت های این کارگروه برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرکت ها باید نگاه دانش بنیان داشته باشند، تصریح کرد: بازار تجهیزات داخلی سیر رو به رشدی دارد اما برای تحقق اهدافش نیاز به شبکه ای از بازیگران و حمایت آنها دارد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..