راه اندازی کمیته”مشارکت مردمی در توسعه استان” در یزد

no-thumbs

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به ضرورت تقاضا محور کردن پژوهش‌ها در استان یزد از راه اندازی کمیته"مشارکت مردمی در توسعه استان" در یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) حمیدرضا نصیری‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه، احیای سازمان مدیریت از جمله وعده‌های تحقق یافته دولت تدبیرو امید است، اظهار داشت: تمام اقشار جامعه، باید در جریان برنامه‌ریزی‌های توسعه اقتصاد قرار بگیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به اهمیت نقش رسانه در راستای اطلاع رسانی برنامه‌های دولت در جامعه، گفت: طراحی و مدیریت زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه اقتصاد کشور از جمله اهداف احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

نصیری‌زاده با اشاره به ضرورت رسد و پالایش برنامه‌های توسعه، ویژه شهره‌های استان یزد افزود: تأمین منابع مالی و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای هر شهرستان با توجه به نیازه‌های شهرستان از دیگر رسالت‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

وی برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، توسعه مدیریت، برنامه‌ریزی فنی و سرمایه انسانی، را از دیگر وظایف تعیین شده برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان‌ها دانست و بیان کرد: استفاده از تکنولوژی باید در راستای توسعه زیرساخت‌های لازم انجام شود.

نصیری‌زاده با اشاره به اهمیت نقش ستاد درآمد وتجهیز منابع استان در توسعه برنامه‌های اقتصادی خاطرنشان کرد: در ۸ ماه نخست امسال، درآمد استان یزد به ۶۰۹ میلیارد تومان رسیده، که ۹۰ درصد آن مربوط به مالیات‌های اخذ شده بوده و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اهمیت تقاضا محور کردن پژوهش‌ها و ایده‌های موجود در استان یزد گفت: مبلغ ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات عمرانی سال ۹۴استان یزد به پژوهش‌های مورد نیاز اختصاص یافت.

وی تشکیل کارگروه تدوین برنامه ششم استان و تدوین پیش‌نویس نقشه راه استان یزد را، از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد عنوان کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی کمیته" مشارکت مردمی در توسعه استان" در دستورکار سازمان مدیریت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به ضرورت تهیه اطلاعات و آمار دقیق از استان، تصریح کرد: سازماندهی نظام آماری از جمله ضرورت‌های اجرایی سازمان‌ها و نهادهای مدیریتی، نظارتی و اجرایی استان است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..