گزارشی ازعملکردحوزه پژوهشی دانشگاه آزاد یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یزد به ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌ها، دستاوردها و عملکرد یک ساله حوزه پژوهشی این دانشگاه پرداخت.

دکتر محمد میرجلیلی در مراسم تجلیل از پژوهشگران واحد یزد گفت: از جمله اقدامات انجام شده مربوط به طرح‌های پژوهشی، برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌ها، افتخارات انجمن‌های علمی و هنری دانشگاه، اقدامات و فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یزد اعم از برگزاری کارگاه‌ها، سمینار‌ها و مسابقات، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، ارتباط با صنعت و دانشگاه و عقد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری با مراشکز صنعتی و تعداد مقالات ارائه و چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و خارجی و همایش‌ها و…. است.

میرجلیلی اقدامات مربوط به طرح‌های پژوهشی و مقالات را شامل ۷۸ مورد طرح‌های ارسال شده به داوری، ۴۶مورد پروپوزالهای پذیرش شده، ۳۳مورد طرح‌های مصوب منجر به انعقاد قرارداد پژوهشی، ۲۶ طرح پژوهشی خاتمه یافته، ۸ مورد اقدامات مقتضی مربوط به سفر‌های خارجی، ۱۰۸مورد محاسبه تشویقی مقالات چاپ شده در مجلات عنوان کرد.

وی در باره همایش‌های این واحد افزود: برگزاری همایش ملی اندیشه‌های قرآنی و تفسیری امام خمینی، همایش ملی «مهندسی نساجی، پلیمر، پوشاک و طراحی پارچه و لباس» در بهمن سال جاری؛ برگزاری همایش ملی «شیمی، صنایع غذایی و محیط زیست در ارتقاء کیفیت در بهمن ۹۴ و برنامه ریزی برای برگزاری همایش ملی نومفهوم‌شناسی سازه‌های روان‌شناسی با رویکرد اسلامی در سال ۹۵ از جمله همایش‌هایی است که از سوی واحد یزد برگزار می‌شود.

میرجلیلی در باره کارگاه‌های برگزار شده از سوی حوزه پژوهشی گفت: کارگاه آشنایی با منابع علمی پایگاه SPRINGER، کارگاه آموزشی آشنایی با محتوا و نحوه جستجو در بانک‌های اطلاعاتی پایگاه EBSCO، کارگاه آموزشی چگونگی استفاده از منابع الکترونیکی پایگاه ناشر elseveier، کارگاه آموزشی» کدینگ اعتبارات پژوهشی و تکمیل نرم افزارهای پژوهشی، کارگاه ارزیابیز کنفرانس‌ها و مجلات بی‌اعتبار بین المللی به میزبانی واحد یزد، کارگاه آموزشی «آشنایی با نانو تکنولوژی، کارگاه آموزشی کار آفرینی و راهکارهای موفقیت در کسب و کار از جمله کارگاه‌های برگزار شده در سال ۹۴ است.

معاون پژوهشی واحد یزد در خصوص برنامه‌های علمی و ادبی و هنری، بررسی و اجرای کامل ۴ طرح پژوهشی دانشجویی، انجمن علمی نساجی، نانو، پلیمر و مکانیک، برگزاری کارگاه ACT توسط انجمن علمی روان‌شناسی در سطح استانی و تاسیس انجمن اندیشه‌های امام خمینی را نام برد.

وی در پایان گزارشی از عملکرد انتشارات علمی و آمار کتب منتشر شده و فعالیت‌ها و عملکرد باشگاه پژوهشگران و نخبگان این دانشگاه و همچنین افتخارات تیم رباتیک واحد یزد را ارائه داد.

آنا

بخش نظردهی بسته شده است..