عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی:

بیکاری ماهانه ۳۰۰ کارگر از صنعت کاشی یزد

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران از بیکاری ماهانه 300 کارگر از صنعت کاشی یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) محمدحسین فرشادپور در سیزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار و جمعی از اصحاب صنعت استان یزد برگزار شد، با انتقاد از وضعیت صنعت کاشی و سرامیک در استان یزد اظهار  داشت: ماهانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از کارگران این صنعت اخراج و یا برای دریافت بیمه بیکاری معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال‌زایی صنف‌ کاشی و سرامیک در استان یزد، عنوان کرد: این صنعت در استان یزد در شرایط فعلی با رکود شدید و دپوی بیش از حد محصولات تولیدی روبه‌رو شده و بازاری برای فروش محصولات کاشی و سرامیک نیست.

فرشادپور تصریح کرد: وضعیت بازار و تولید به قدری برای فعالان این عرصه آشفته است که به ۴۰ درصد چک برگشتی در سطح بازار روبه‌رو هستیم و این وضعیت نگران‌کننده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران با انتقاد از عدم همراهی بانک‌ها با صنعت و تولید در سطح کشور بیان کرد: بهره‌های بالای بانکی فشار را بر تولیدکنندگان دو چندان کرده به گونه‌ای که در این شرایط نمی‌توانند پاسخگوی بانک و بدهی‌های روزافزون خود باشند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که سود بالا برای تسهیلات مدنظر بانک‌ها باشد، امکان ادامه حیات صنایع نیست چرا که وضعیت تولید و شرایط بازار، پاسخگوی پرداخت تسهیلات دریافتی از بانک‌ها نخواهد بود.

فرشادپور بیان داشت: اوضاع تولید و فروش در صنعت کاشی و سرامیک به حدی در شرایط بحرانی قرار گرفته که صاحبان تولید حتی توان پرداخت بهای حامل‌های انرژی را نیز ندارند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران یادآور شد: افزایش نرخ حامل‌های انرژی و مشکل برخورد مسئولان دستگاه‌هایی همچون شرکت گاز و برق و سازمان آب با تهدید به قطع برق، آب و گاز فاجعه به بار آورده است.

وی ادامه داد: بزرگترین معضل این صنعت، وجود و فعالیت کارخانه‌های دولتی در این زمینه هستند که اکنون حتی با ۲ هزار میلیارد تومان بدهی ادامه فعالیت می‌دهند.

این فعال صنعتی با اشاره به کند شدن و توقف کامل روند صادرات به کشورهایی همچون پاکستان و عراق و افغانستان یادآور شد: اعمال برخی سیاست‌های مبادله‌ای و جنگ و درگیری در کشور‌های هدف صادرات صنعت کاشی و سرامیک، مشکلات این صنعت را دو چندان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه حتی نیمی از دپوی کاشی در واحدهای این استان به فروش برسد، واحدهای تولیدی قادر خواهند بود بدهی‌های بانکی خود را تسویه کنند.

فرشادپور تصریح کرد: عاجزانه تقاضای حمایت و همراهی را از این صنعت استان داریم که اگر تا پایان سال اینگونه تحت فشار باشیم، به طور قطع واحدها را تعطیل خواهیم کرد و صنعت استان با بحران جدی مواجه خواهد شد.

منبع: فارس

بخش نظردهی بسته شده است..