رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد خبر داد:

برگزاری دوره امداد و کمکهای اولیه ویژه پرسنل مسکن و شهرسازی

به مناسبت هفته کاهش و اثرات بلایای طبیعی با همکاری اداره کل مسکن و شهرسازی ، دوره امداد و کمکهای اولیه توسط جمعیت هلال احمر شهرستان یزد برگزار گردید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / محمد زارع سروی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد هدف از برگزاری این دوره را ارتقاء سطح آگاهی پرسنل آن اداره در خصوص نحوه امداد رسانی و کمکهای اولیه به مصدومین دانست .

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت  : در این دوره مطالب و مباحثی همچون اصول و اهداف کمک های اولیه، روش برخورد با مصدوم، خفگی ها، احیای قلبی و عروقی، شوک، زخم ها و خونریزی ها و اصول پانسمان، آسیب های استخوانی، مفصلی و عضلانی، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم،آسیب های ناشی از گرما و سرما، به پرسنل اداره کل مسکن و شهرسازی یزد  آموزش داده شد .

زارع سروی عنوان کرد : در پایان این دوره آزمون عملی وکتبی برگزارشد وبرای افراد که موفق به اخذ نمره قبولی شدند گواهی نامه آموزشی از سوی  جمعیت هلال احمر صادر می شود .

لازم بذکر است اداره کل مسکن و شهرسازی عضو اصلی کارگروه تخصصی امداد و نجات است و سالیانه برای پرسنل خود دوره های امدادی و همچنین مانورهای واقعی را برگزار می نماید .

بخش نظردهی بسته شده است..