برخورد دامپزشکی با حمل بدون مجوز دام در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مسئول واحد قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۵۳۱۵ مجوز حمل دام و فراورده‎‎های خام دامی صادر شده و از حمل تعداد ۴۳‌محموله‎‎ فاقد مجوز ممانعت شده است.
 دکتر «نرگس‌حسینی»در این باره تصریح کرد: به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری‌های مشترک و دامی، دامپزشکی یزد از حمل و نقل غیر مجاز دام و فراورده های خام دامی جلوگیری به عمل می‌آورد. وی در این باره گفت: حمل غیر مجاز دام و فراورده  ‎‎های خام دامی و رعایت‌نکردن اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای می‌تواند منجر به انتقال و شیوع انواع بیماری‌‌های مشترک و دامی شود.
این مقام مسئول حمل و نقل دام به صورت مجاز را مستلزم طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم دانست و گفت: متقاضیان و متصدیان حمل دام و فراورده‌های خام دامی باید پس از تسلیم درخواست به واحد قرنطینه ادارات دامپزشکی و طی مراحل لازم، مجوز قانونی حمل دام و طیور را دریافت و با خودروهای ویژه حمل دام و طیور اقدام به جابه‌جایی محموله‌ موردنظر خود کنند. به گفته‌ حسینی، همچنین این افراد می توانند از طریق ارسال کد رهگیری مجوز حمل که به ایشان داده می‌شود، از طریق سامانه پیامک ۳۰۰۰۸۹۰۳ از وضعیت مجوز مورد نظرشان مطلع شوند.

 ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..