کاهش ۳۶ درصدی طلاق در اردکان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) رئیس اداره ثبت احوال شهرستان اردکان از کاهش ۳۶ درصدی آمار طلاق در این شهرستان خبر داد.


"جمال موتاب بفروئی" همزمان با هفته ثبت احوال با اشاره به اهمیت نقش آمارهای ارائه شده از سوی ثبت‌احوال در برنامه‌ریزی تصمیم‌سازان کشور و استان، به ارائه گزارش ثبت وقایع حیاتی در این شهرستان در ۹ ماهه گذشته از سال جاری پرداخت و گفت: در این مدت یک‌هزار و ۵۴۳ کودک در شهرستان اردکان متولد شده‌اند که از این تعداد ۸۰۴ نوزاد پسر و ۷۳۹ نوزاد دختر بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از شش درصد رشد نشان داده است به نحوی که روزانه شش نفر در این شهرستان متولد می‌شوند.

موتاب نسبت جنسی ولادت در شهرستان اردکان را ۱۰۸ عنوان کرد و افزود: این آمار نشان می‌دهد که به ازاء هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۰۸ نوزاد پسر در اردکان متولد شده است.

وی نسبت جنسی وفات در اردکان را نیز ۱۰۶ ذکر و اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال ۲۲۹  فوت در اردکان به ثبت رسیده  که از این تعداد ۱۱۸ مورد مرد و ۱۱۱ مورد زن بوده است و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۲ درصد رشد داشته است.

رئیس ثبت احوال اردکان میانگین سن ازدواج در اردکان  را ۲۶.۵ برای مردان و ۲۱.۳ برای زنان عنوان کرد و گفت: در این مدت ۵۱۲ واقعه ازدواج در اردکان ثبت شده که با رشد تقریباً دو درصدی نسبت به مدت مشابه مواجه بوده است.

وی افزود: شهرستان اردکان در ۹ ماهه امسال شاهد ۳۳ واقعه طلاق بوده که خوشبختانه در مقایسه با سال گذشته ۳۶ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول در ادامه در رابطه صدور کارت ملی هوشمند در این شهرستان نیز خاطرنان کرد: در ۹ ماه امسال، دو هزار و ۵۷۵ کارت ملی هوشمند در شهرستان اردکان صادر شده است.

وی از امتیازات استفاده از این کارت‌ها به ابزاری برای دریافت خدمات الکترونیکی متعدد، ورود امن و قابل اطمینان در فضای دیجیتال، استفاده از امضای الکترونیک برای انجام فعالیت‌های تجاری و مالی در فضای مجازی اشاره کرد.

موتاب در پایان نیز به ضریب امنیتی بسیار بالای شناسنامه‌های مکانیزه اشاره کرد و گفت: طرح صدور شناسنامه‌های مکانیزه از سال ۱۳۹۰ در شهرستان اردکان شروع و تاکنون ۳۰ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در این شهرستان صادر شده است.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..