سخوید ۱۳ سانتی‌متر برف بارید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان یزد با اشاره به تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی استان به ویژه در مناطق جنوبی استان تا امشب، خاطرنشان کرد: بیشترین بارش باران استان در ۴۸ ساعت گذشته از باجگان بافق و برف از سخوید گزارش شده است.


"محمدرضا شیرغلامی" با اشاره به سامانه بارشی حاکم بر استان که از عصر چهارشنبه‌ی گذشته بارندگی‌هایی را به همراه داشته است، اظهار کرد: براساس گزارش‌های دریافتی بیشترین بارش‌های این سامانه در استان از باجگان در شهرستان بافق با ۴۸ میلی‌متر،‌ هومیجان در شهرستان بهاباد با ۳۹ میلی‌متر و بختیاری در شهرستان خاتم با ۳۶ میلی‌متر گزارش شده است.

 وی بیشترین بارش برف در استان را نیز مربوط به سخوید به میزان ۱۳ سانتی‌متر و بیداخوید با ۱۲ سانتی‌متر اعلام کرد.

شیرغلامی با بیان این که میزان بارندگی در مرکز استان تنها ۲.۳ میلی‌متر بوده است، گفت: در ۴۸ ساعت گذشته سردترین نقاط استان طزرجان و نیر در شهرستان تفت با شش درجه زیر صفر و گرمترین منطقه هرات در شهرستان بافق با ۱۰ درجه سانتیگراد بوده است.

وی ادامه بارندگی‌های پراکنده تا امشب را دور از ذهن ندانست و گفت: پدیده ی قابل توجه‌ی استان برای امروز و صبح فردا، مه آلودگی هوا در بسیاری از مناطق استان است.

به گفته‌ی این کارشناس هواشناسی، با خروج تدریجی این سامانه بارشی از استان از فردا یکشنبه ششم دی‌ماه، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه عمدتاً پدیده‌‌ی جوی خاصی در استان مشاهده نخواهد شد و آسمان عمدتاً صاف و آفتابی است.

شیرغلامی در پایان نیز با اشاره به ورود سامانه جدید جوی به استان از روز چهارشنبه نهم دی‌ماه، احتمال بارش‌های پراکنده‌ای را برای استان را روزهای پایانی هفته جاری پیش‌بینی کرد.
 

منبع: ایسنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..