گزارشی از آرایش سیاسی اصولگرایان:

کدام چهره های سرشناس اصولگرای یزدی در انتخابات نامزد شدند

چهره‌های سرشناس اصولگرای یزدی برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به فرمانداری‌های شهرستان آمدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) تابناک نوشت:روزهای پایانی ثبت‌نام انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچون روز گذشته با حضور چهره‌های سر‌شناس اصولگرادر استان یزدهمراه بود.

در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر؛محمد صالح جوکار با هیات همراهی از ورزشکاران باستانی و خانواده های ایثارگر همراهی شد.جوکار که در فراکسیون رهروان ولایت قرار دارد امیدواراست همچنان در لیست علی لاریجانی جای خوشی داشته باشد.او در دوره قبل انتخابات مورد حمایت جبهه پایداری قرار گرفت و در رقابتی نزدیک با وزیری هامامه پیروز انتخابات نهم مجلس شد.

سید جلیل میر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد دردولت احمدی نژاد از دیگر افراد اصولگرایی بود که درحوزه یزد و اشکذر ثبت نام کرد.میرمحمدی را درهنگام ثبت نام جمعی از میبدی ها که همشهری او بودند همراهی می کردند.میرمحمدی اولین مسئولی بود که با شروع بکار دولت تدبیرپیش از آنکه استاندار یزد انتخاب شود از کار برکنار شد.

درحوزه انتخابیه اردکان؛غلامرضا خواجه سروی ممهترین چهر ه شاخص اصولگرایی است که در این حوزه ثبت نام کرده است.وی که معاون وزیر علوم در دولت احمدی نژاد بوده است رقابت سختی را بادیگر رقیب خود یعنی محمد رضا تابش نماینده کنونی اردکان دارد.خواجه سروی نیز مورد حمایت جبهه یکتا و پایداری است.

در حوزه انتخابیه مهریز،بافق،ابرکوه و خاتم و بهاباد؛چهر های بیشتری از اصولگرایان دیده می شوند.دخیل عباس زارع زاده نماینده کنونی این حوزه انتخابیه یکی از این افراد است.او که بواسطه برخی فعالیت های جنجالی که با صالحی رییس سازمان انرژی اتمی داشت یکی از چهر های جنجال برانگیزدر استان یزد شناخته می شود. او اینک با رقبای زیادی که از هردو جناح سیاسی پیدا کرده است با سختی های زیادی روبروست این در حالی است که هنوز احزاب سیاسی اصولگرا هم تمایلی از طرفداری او اعلام نکرده اند!اما حضور کاظم فرهمند نماینده سابق این حوزه هم بر پرشور ترشدن این حوزه افزوده است.البته نباید از یاد برد که این این افراد در صورت تایید صلاحیت باید با افراد مستقلی همچون محمدرضا بابایی که شواهد امر از استقبال مردم و برخی فعالان سیاسی خبر می دهد رقابت نمایند؛همچنانکه اصلاح طلبان هم در این حوزه کم نیستند.

در حوزه انتخابیه میبد و تفت؛حجه الاسلام قاسم روانبخش شاگرد ارشد آیت لله مصباح یزدی ایندفعه بخت خودرادر این حوزه مورد تست قرار داده است.او که اصالتا میبدی است در دوره قبل از حوزه قم کاندید شد اما رای لازم را بدست نیاورد.جبهه پایداری و جبهه یکتا از احزابی سیاسی اصولگرایی هستند که به شدت از او حمایت می کنند.

سید ناصر امامی همشهری قاسم روانبخش یکدیگر از کاندیداهای اصولگرا در این حوزه است اوفرمانداریکی ازشهرستانهای یزد بود که رابطه سیاسی خوبی با مجتبی ثمره هاشمی داردو به احتمال زیاد از سوی جبهه یکتا مورد حمایت قرار می گیرد.

بخش نظردهی بسته شده است..