فرماندار یزد اعلام کرد:

ثبت نام ۷۵ نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۲۱ امروز

فرماندار یزد گفت: تا ساعت 21 امروز ( جمعه ) 11 چهارم دی ماه 75 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر اقدام به نام نویسی کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)، " محمود شاکری شمسی " در خصوص آخرین آمار ثبت نام از نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر گفت: در مدت ۷ روز مهلت قانونی ثبت نام ۷۵ داوطلب با مراجعه به ستاد انتخابات کشور و فرمانداری یزد ثبت نام نموده اند.

فرماندار یزد با اشاره به ثبت نام ۳۸ نامزد در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: در دهمین دوره ۹۷ درصد آمار ثبت نام شدگان نسبت به دوره گذشته افزایش پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه تعداد ثبت نام بانوان در این دوره نسبت به دوره گذشته نیز افزایش پیدا کرده است اظهار داشت: از تعداد ثبت نام شدگان ۹ نفر آنها را زنان و ۶۶ نفر آنها را آقایان تشکیل می دهند.

" شاکری شمسی " اضافه کرد: بیشترین فراوانی مربوط به گروه سنی ۴۰-۳۶ و کمترین آن مربوط به گروه سنی ۷۰-۶۶ می باشد.

فرماندار یزد در خصوص مدرک تحصیلی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره دهم نیز گفت: یک نفر دارای مدرک یک نفر کارشناسی،۵۷نفر کارشناسی ارشد،۱۳نفر دکتری و ۴ نفر حوزوی هستند.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: به استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی روند بررسی صلاحیت داوطلبان به مدت ۱۰ روز در هیأت اجرایی انجام می شود.

فرماندار یزد در پایان افزود: جمع بندی و تهیه و تنظیم و انتشار آگهی اسامی نامزدها توسط فرمانداران مراکز حوزه های انتخابیه با استناد به ماده ۳۶ آئین نامه اجرائی در تاریخ ۲۸ بهمن ماه انجام می شود و داوطلبان مجازند تا از روز ۲۹ بهمن ماه به مدت ۷ روز یعنی تا ۵ اسفندماه تبلیغات کنند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..