مشکلات آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌ریزی استان یزد

no-thumbs

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه‌های مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی گفت: بررسی مشکلات آموزش و پرورش در اولویت برنامه‌ریزی استان یزد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) سیدمحمد میرمحمدی در همایش روسای شوراهای دانش آموزی مدارس استان یزد، اظهار داشت: بررسی ویژگی‌های مدرسه مطلوب از نگاه دانش‌آموزان در کنار مسئولان، جمله مهم‌ترین وظایف دست‌اندرکاران آموزش و پرورش است.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت توجه به ویژگی‌های دانش‌آموزان یزدی گفت: دانش‌آموزان خوب و مسئولیت‌پذیر، بهترین الگوی رفتاری و آموزشی برای دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف هستند.

میرمحمدی اندیشه‌سازی و پرورش افکار بزرگ را، از جمله مهمترین ویژگی مدارس مطلوب دانست و افزود: پشتکار و توجه ویژه به آموزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تربیتی و دینی بین دانش‌آموزان ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت وجود احترام متقابل بین دانش‌آموزان و مربیان آموزشی در مدارس، تصریح کرد: احترام بین دانش‌آموزان و اولیاء مدرسه، یک اصل انکار ناپذیر است و ما به هیچ وجه نمی توانیم نسبت به این اصل بی توجه باشیم.

وی با اشاره به اهمیت بحث مهارت‌های زندگی در مدارس ادامه داد: تدوین برنامه‌های آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس به ویژه مدارس دخترانه در دستور کار دست‌اندرکاران فرهنگی، آموزشی و تربیتی استان است.

وی تدوین طرح حمایتی از دانش‌آموزان نخبه را، جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در دوره جدید دانست و بیان کرد: اولویت رسیدگی به مشکلات و مسائل استان یزد، بررسی مشکلات و مسائل مربوط به آموزش و پرورش است.

استاندار یزد تشکیل شوراهای دانش‌آموزی را از جمله اقدامات موثر در راستای آموزش مهارت‌های زندگی بین دانش‌آموزان عنوان کرد و اظهار داشت: زمینه‌های راه‌اندازی آموزه‌های پرورشی، مهارتی و سبک زندگی برای دانش‌آموزان ضروری است.

میرمحمدی با اشاره به اهمیت اعتماد به نفس بین دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: تلاش، محبت و امیدواری از جمله مهم‌ترین راهکارهای توسعه علمی و فرهنگی دانش آموزان در مدارس است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..