فرهنگ عامه مردم یزد باید احیا و ترویج شود

no-thumbs

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بر احیا وترویج فرهنگ عامه مردم این استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) علی غیاثی در حاشیه برگزاری جشنواره فرهنگ عامه مردم بافق این اقدام را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برنامه ها نباید قالبی و کلیشه ای باشد و پرداختن به موضوع فرهنگ عامه کار ارزنده و پسندیده ای است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه برنامه خوبی در جشنواره فرهنگ عامه شهرستان بافق اجرا شد اظهار کرد: شهرستان هایی دیگر استان نیز باید از برگزاری این جشنواره الگو بگیرند و در احیا و ترویج فرهنگ بومی محلی کوشا باشند.
وی ادامه داد: نسل جدید با گسترش تکنو لوژی و ورود به فضای مجازی از فرهنگ غنی بومی-محلی خود که یادگار نیکان و گذشتگان بوده فاصله گرفته است بنا براین برگزاری اینگونه جشنواره ها می تواند قشر جوان و نو جوان را با این فرهنگ کهن و ارزشمند آشنا کند.
غیاثی همچنین از فعالیت ۱۰۰ موسسه قرآنی در استان یزد خبر داد و افزود: این موسسه ها که تحت پوشش فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند در زمینه های آموزش، حفظ و تفسیر قرآن کریم فعالیت دارند.
وی وضعیت تئاتر استان یزد را نیز متوسط خواند و تصریح کرد: ظرفیت بالقوه در بین هنرمندان و دوستداران تئاتر وجود دارد که باید با تلاش مستمر این ظرفیت ها به فعل تبدیل شود.
این مسئول بخشی از مشکلات تئاتر استان یزد را زیر ساختی عنوان کرد و گفت: در واقع به خاطر کمبود فضاهای مناسب، این هنر نمایشی در سال های اخیر در حاشیه قرار گرفته است.
غیاثی به قدمت دیرینه انجمن هنری بافق و هنرمندی سید کاظم عباس زاده بافقی اشاره و بیان کرد: این انجمن تا کنون کارهای هنری بسیار خوبی را در سطح شهرستان، استان و کشور انجام داده که باید مورد حمایت مردم و مسوولان قرار گیرد.
وی ادامه داد: تئاتر و هنر های نمایش نیاز به حمایت و پشتیبانی محکم دارد و بهتر است تمام حوز ها به ویژه تئاتر دانش آموزی در مدارس مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
غیاثی از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر استان خبر داد و افزود: این جشنواره در بهمن ماه سالجاری برای اولین بار در مرکز استان یزد اجرا می شود.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدهمچنین برگزاری جشنواره یوز آسیایی در بافق را نیازمند هماهنگی های بیشتر با محیط زیست خواند و بیان کرد:برگزاری این جشنواره ملی باید گسترده باشد و کار ها فراتر از آن چه مد نظر بوده است انجام شود.
وی یادآور شد: خوشبختانه نظر مسئولین در رابطه با برگزاری جشنواره یوزپلنگ آسیایی در بافق مثب است امام باید هماهنگی و پیگیری بیشتری از سوی فرمانداری شهرستان و محیط زیست استان یزد صورت گیرد.
دبیر انجمن کتابخانه های استان یزد ادامه داد: وضعیت یزد نسبت به استان های دیگر به لحاظ شاخص کتابخانه رتبه اول کشور را دارد ولی در عین حال توجه بیشتری می طلبد.
این مسوول با بیان اینکه مراسم بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استان نیز از اولویت برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است خاطرنشان کرد: کنگره وحشی بافقی در سال های آینده با رویکرد جدید که تکمیل کننده کنگره قبل باشد برگزار خواهد شد.
غیاثی همچنین در رابطه با نقش رسانه ها در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت گفت: رسانه ها پلی هستند بین مردم و مسئولین و فضای وحدت آفرین همدلی و همزبانی توسط خبرنگاران و رسانه ها محقق می شود.

منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..