برف گردنه علی‌آبادیزد را لغزنده کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) بارش نخستین برف زمستانی در گردنه علی‌آباد، این محور را لغزنده کرده به نحوی که عبور و مرور خودروها به کندی انجام می‌شود.

 بارش نخستین برف زمستانی از عصر دیروز در گردنه علی‌آباد، گردنه‌ای که شهرستان تفت را به دهشیر و سپس ابرکوه متصل می‌کند، این جاده را لغزنده کرده به نحوی که تردد خودروها بسیار به کندی انجام می‌شود.

برخی خودروها نیز یا به دلیل لغزندگی جاده یا نداشتن مهارت کافی رانندگان، در جاده توقف کرده‌اند و به طور قطع تا نیمه‌های شب شرایط بدتری در جاده حاکم می‌شود.

پیش از این خبر استقرار نیروهای امدادی، راهداری و پلیس در جاده‌ها توسط رسانه‌ها اطلاع‌‌رسانی شده بود اما برخی رانندگان از نبود نیروهای راهداری و امدادی در این جاده ابراز نگرانی می‌کنند.

مردم از نبود نیروهای امدادی و راهداری نگرانند

عصر امروز به ظاهر فقط نیروهای پلیس در این گردنه استقرار داشته‌اند و هنوز از نیروهای راهداری و امدادی خبری نبوده است.

لغزندگی جاده سبب شده تا برخی رانندگان در حاشیه راه توقف کنند زیرا امکان عبور از گردنه برای آنها وجود نداشته است.

خبرنگار مهر در تماس با رئیس پلیس راه استان یزد، جویای وضعیت راه‌های استان، گردنه علی‌آباد و وضعیت استقرار نیروهای راهداری‌ها به ویژه در گردنه علی‌آباد شد.

سرهنگ احمد مظفری به خبرنگار مهر گفت: ساعتی پیش در گردنه علی‌آباد حضور داشتم و هم نیروهای پلیس و هم راهدارخانه در حالت آماده‌‌‌باش هستند.

وی با بیان اینکه شن و نمک کافی نیز در این گردنه وجود دارد، افزود: نیروهای راهداری در چند مرحله اقدام به نمک‌پاشی کرده‌اند تا خودروها بتوانند به راحتی از این گردنه عبور کنند.

بارش برف در این گردنه چشمگیر نیست

رئیس پلیس راه استان یزد خاطرنشان کرد: میزان بارش برف نیز در این گردنه چشمگیر نیست ضمن اینکه برف به سرعت آب می‌شود و جای نگرانی نیست و گرچه استفاده از زنجیر چرخ در این محور اجباری است اما شرایط به نحوی است که حتی بدون زنجیر چرخ نیز می‌توان تردد کرد.

وی تصریح کرد: از پلیس راه تفت، لزوم استفاده از زنجیر چرخ به رانندگان اطلاع‌رسانی می شود و خودروهای دارای زنجیر بدون مشکل از این گردنه عبور خواهند کرد.

مظفری بیان کرد: هیچ مشکلی برای عبور و مرور در این جاده وجود ندارد بنابراین اقدام به مسدود کردن آن نشده اما از آنجا که از نیمه‌ شب، دمای هوا کاهش چشمگیری پیدا می‌کند و جاده دچار یخ‌زدگی می‌شود، رانندگان در صورتی که ضرورتی برای تردد در این گردنه ندارند، عبور خود را به فردا موکول کنند.

هیچ منعی برای عبور و مرور در جاده‌های استان یزد وجود ندارد

وی یادآور شد: این شرایط فقط در گردنه‌های سخوید و علی‌آباد حاکم است و بقیه محورهای استان بارانی است و هیچ منعی برای عبور و مرور وجود ندارد.

در حالی که برخی رانندگان با برقراری تماس با رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌ها، از عدم حضور نیروهای راهداری خبر می‌دهند، مسئولان بر حضور و آماده‌باش آنها تاکید دارند.

برخی از نیروهای راهداری نیز علت ماندن خودروها در گردنه را نداشتن مهارت کافی راننده‌ها اعلام کرده‌اند و معتقدند از این گردنه به راحتی می‌توان با دنده سنگین عبور کرد.

منبع: مهر

بخش نظردهی بسته شده است..