تسهیل صادرات یزد نیازمند بازی برد – برد گمرک و صادرکننده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل گمرک استان یزد گفت: تسهیل صادرات و کاهش هزینه ها مستلزم دستیابی به بازی برد – برد است و برای دستیابی به این هدف باید گمرک و صادرکننده رفتار صادقانه و تعاملی حول محور قانون داشته باشند و به هم اعتماد کنند.

حسن یاسری در نشست هم اندیشی با مدیران عامل شرکت های تولیدی و صادر کننده فرآورده های نفتی با اشاره به محدودیت های گمرک افزود: گمرک مجری مصوبات ۲۰ تا ۲۵ سازمان بیرونی از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است ، مصوبات ستاد مذکور الزاماتی برای صدور محصولات مختلف نظیر فرآورده های نفتی تعیین کرده که باید رعایت شود.
وی گریزی به نظریه بازی ها در اقتصاد زد و با مقایسه تطبیقی این تئوری با نوع رفتار صادرکنندگان و گمرک خاطرنشان کرد: نظریه بازی ها نوع رفتار طرفین را در موقعیت های مختلف مدل سازی می کند، طرفین این بازی زمانی می توانند بازی برد-برد داشته باشند که به یکدیگر اعتماد داشته باشند و در شرایط مختلف به یکدیگر وفادار بمانند.
مدیرکل گمرک استان یزد اضافه کرد: بنابراین تعامل حول محو قانون و رفتار صادقانه اولین گام برای رسیدن به بازی برد –برد است، موقعیتی که در آن هم تولیدکننده و صادرکننده از تسهیل و تسریع تشریفات گمرکی و نهایتا کاهش هزینه ها بهره مند شود و هم گمرک وظایف قانونی خود به نحو احسن انجام دهد.
یاسری با اشاره به اینکه نشست های هم اندیشی به تعامل و همدلی بیشتر و رفع مشکلات کمک شایانی می کند، خاطرنشان کرد: جلسه هم اندیشی کنونی یک پیام خاص دارد و آن اطمینان و اعتماد گمرک به تولیدکننده و صادرکننده است.
وی ادامه داد: گمرک نیز متقابلا انتظار رفتار صادقانه و تعاملی حور محور قانون از تولیدکننده و صادرکننده دارد و از آنان درخواست می کنیم در حد امکان از نمایندگان و حق العمل کاران مطمئن استفاده کنند چرا که بخش بسیاری از مشکلات از بی دقتی در این بخش نشات می گیرد.
این مسئول در پایان به مشکلات مطروحه از سوی تولیدکنندگان نظیر نبود آزمایشگاه تخصصی در استان اشاره و اظهار کرد: ستاد قاچاق کالا و ارز در این بخش ساز و کارهائی طراحی کرده که شاید محتاطانه باشد اما رعایت آن مستلزم بازی برد-برد بوده و قطعا به نفع تولیدکننده است.
در این نشست مدیران عامل شرکت های تولیدی و صادر کننده فرآورده های نفتی مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..