۸ میلیارداعتبار به هیات های ورزشی یزد اختصاص یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد از اختصاص بالغ بر هشت میلیارد ریال اعتبار به هیاتهای ورزشی این استان خبر داد.

مسعود شریعتی افزود: این مبلغ اعتبار تاکنون به ۴۷ هیأت ورزشی یزد و ۳۲۰ هیأت ورزشی شهرستان های سطح استان اختصاص یافته است.
مدیرکل امور ورزش و جوانان استان یزد گفت:در بحث اعتبارات جاری برای هیأت های ورزشی، مسابقات و مشکلاتی که برای آن ها وجود دارد، با مشکل کمبود اعتبار روبرو هستیم.
وی خاطر نشان کرد: طبق ماده ۵۳ بودجه سال ۹۴ کشور، مدیران دستگاه های دولتی می توانند یک درصد اعتبارات خود را در امور ورزشی هزینه کنند .
شریعتی همچنین با بیان اینکه سالن یکهزار و ۲۰۰ نفری بافق تا پایان سال عمرانی جاری تکمیل می شود افزود: از ابتدای سال ۹۴ این پروژه در وزارت ورزش و جوانان مطرح و جزء اعتبارات ملی منظور شده است.
شریعتی همچنین به احداث سه زمین چمن مصنوعی که با همت باشگاه سنگ آهن پیشنهاد شده اشاره کرد و گفت: از این سه زمین،تنها یک زمین کنار مجموعه ورزشی کارگران تحویل داده شده است .
وی در ادامه بیان کرد: دو زمین دیگر نیز در دو منطقه مهدیه و شیخ محمدتقی که قرار بود از طرف خیرین محل واگذار شود به علت وقف بودن یک زمین و دیگری عدم توافق مالک زمین، تاکنون اقدامی انجام نشده است.
مدیرکل امور ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: در اولین فرصت که زمین ها واگذار شود با تأمین اعتبار ، خرید چمن مصنوعی انجام و زیرساخت آن توسط شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اجرا می شود.
وی همچنین با بیان اینکه سال های گذشته سالن های ورزشی و زمین چمن به اجاره گذاشته شده است گفت: در این خصوص کمتر به ساخت، تعمیر و تجهیز آن پرداخته شده بنا براین اکنون برنامه داریم با حداقل اعتبارات تلاش کنیم تا تعمیراتی بر روی زمین ها و امکانات موجود انجام شود.
شریعتی در پایان با اعلام رضایت از عملکرد سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق گفت: باتوجه به کمبود نیروی انسانی در کل وزرات ورزش و جوانان ، از ۱۷۵ پست اداره ورزش و جوانان استان یزد ۹۵ پست خالی است که شهرستان بافق نیز پست های خالی دارد.
بافق با ۴۰ هزار نفر جمعیت و ۱۸ هیات ورزشی فعال، در فاصله ۱۱۰ کیلو متری یزد قرار دارد.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..