توجه به مناسب‌سازی معابر و پارک‌های شهر یزد

no-thumbs

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد بر ضرورت توجه به مناسب‌سازی معابر و پارک‌های شهر یزد برای معلولان در بودجه سال آینده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) «مرتضی شایق» گفت: معلولان به عنوان شهروندان جامعه برای عبور و مرور در شهر و استفاده از فضاهای تفریحی پارک‌ها، باید دسترسی مناسبی در معابر و پارک‌های شهر داشته باشند. رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد هم در این جلسه با اشاره به عملکرد درآمد- هزینه شهرداری در نیمه نخست امسال از شهرداری خواست تا با بررسی و نظارت بیشتری به وصول چک‌های برگشتی اقدام کند.
«محمدفقیه خراسانی» با اشاره به معوق شدن چک‌های سنگین شهرداری، خواستار شفاف سازی در خصوص وصول چک‌های معوق و اعلام گزارش آن به شورای شهر شد.
مدیر منطقه یک شهرداری یزد نیز در این جلسه به بیان عملکرد ۸ ماهه این منطقه پرداخت.
«ابوالفضل کشفی» درباره قراردادهای منعقد شده، پیگیری‌های انجام شده برای اجرای طرح باغ بزرگ شهر و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در آن موقعیت نیز توضیح داد. وی درباره تکمیل بلوار ولایت و تعیین تکلیف اراضی موجود در این بلوار، گزارشی کامل و جامع به اعضای شورا ارائه کرد.
در این جلسه همچنین عملکرد درآمد- هزینه نیمه نخست امسال شهرداری یزد در شورا بررسی شد. این صورت جامع درآمد– هزینه بر اساس نتایج بررسی کمیسیون برنامه و بودجه و توضیحات رئیس این کمیسیون به تصویب اعضای شورای شهر رسید. همچنین مقرر شد که شهرداری طبق ضوابط و مقررات، به انتشار این صورت وضعیت برای اطلاع‌رسانی به عموم شهروندان اقدام کند.
اعضای شورای شهر در این جلسه، طرح اجرایی بلوار گلستان در کنار پارک نواری پرستار در منطقه ۳ شهرداری را بررسی کردند. این طرح اجرایی اصلاحی و ترافیکی به تصویب اعضای شورای شهر رسید و مقرر شد که صدور هرگونه مجوز برای ساخت و ساز در این موقعیت ممنوع شود. همچنین شهرداری ملزم شد که به جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز برابر ضوابط و مقررات اقدام کند و هرگونه صدور سند برای دانشگاه یزد نیز منوط به عقب نشینی برای اجرای کامل طرح باشد.
اعضای شورای شهر در ادامه این جلسه با اشاره به تصویب صدور پروانه ساختمانی تک‌برگی برای شهروندان یزدی و ایراد فرمانداری به این مصوبه، بر اجرای آن تاکید کردند.
در این جلسه همچنین در خصوص تکلیف سهم ۲۰ درصدی شهرداری بابت ورود به اراضی تفکیکی طوبی تصمیم‌گیری شد. اعضای شورای شهر یزد شهرداری را به اجرای مصوبه آبان‌ماه مبنی بر تخلیه و تحویل مغازه‌های موجود در پارک آزادگان و انتقال کانتینرهای موجود در آن پارک و ایجاد دسترسی مناسب به میدان مرکزی میوه وتره‌بار یزد در جاده کنارگذر ملزم کردند. آنها همچنین خواستار پیگیری انتقال سند زمین‌های ادامه بلوار شهید قندی شدند.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..