ریشه کنی بی سوادی در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: در هفته سواد آموزی (پنجم تا یازدهم دی) برنامه های خوبی در سوادآموزی استان برای ریشه کنی بی سوادی خواهیم داشت .

مرآت امین الرعایا  در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی میبد اظهار کرد: امروزه بخش عظیمی از مردم کشور ما باسواد هستند و درصد بی سوادی کشور با سالهای ۵۵ تا ۵۸ قابل مقایسه نیست .

وی افزایش آمار باسوادی در کشور را به برکت وجود امام راحل و فرمان تاریخی ایشان خواند و معرفی رابطین سواد آموزی دستگاهها را یکی از ابتکارات استان در زمینه سواد آموزی عنوان کرد و گفت:در شهرستان میبد این کار انجام شده است و رابطین هر دستگاه و اداره جهت کار سواد آموزی مشخص شده است .
امین الرعایا افزود: رابطین سوادآموزی در این مسیر برنامه های سواد آموزی و شناسایی و جذب باقیمانده بی سوادان در شهرستان را که زمینه فرهنگی و سواد خوبی را دارند فعالیت خود را آغاز خواهند کرد .
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه شهرستان میبد در عملکرد فروردین ماه امسال رتبه سوم را به خود اختصاص داده است اظهار امیدواری کرد شهرستان میبد با زمینه فرهنگی و تاریخی خوبی که در سال های قبل به ثبت رسانده است اولین شهرستانی باشد که وضعیت ریشه کنی بی سوادی را پایان ببخشد و با سوادی کامل شهرستان را در آینده نه چندان دور جشن بگیرد.
امین الرعایا با اشاره به آخرین سرشماری بی سوادی در سال ۹۰ در استان گفت:براساس سرشماری سال ۹۰ ،۲۹ هزار ۵۷۳ نفر بیسواد در استان وجود دارد که این جامعه آماری شامل اتباع ،افراد آموزش ناپذیر و بی سواد هست که مهاجرت های غیربومی از استانهای مختلف کشور به استان یزد در سالهای اخیر این آمار را تغییر داده است .
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..