زمزمه های انتخاباتی:

ثبت نام امام جمعه یزد در انتخابات مجلس خبرگان

آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد کاندیداتوری خود در انتخابات مجلس خبرگان را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز)  تابناک نوشت؛وی به احتمال زیاد در یکی از شهرهای شمالی و یا از استان چهارمحال و بختیاری کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان می شود.

مختصری از زندگینامه حضرت آیت الله محمدرضا ناصری یزدی

حضرت آیت الله ناصری در اواخر سال ۱۳۲۳ در یزد به دنیا آمد ، در همان اوایل طفولیت یعنی دو سالگی مادرش را که دختر مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ غلامرضا یزدی از علما و اوتاد زمان خود بود ، از دست داد. پدرش برای تسلی این غم ، جلای وطن کرده و به تهران می رود. پس از طی دوره ابتدایی ، پدرش که خود روحانی زاده بوده ، وی را به مدرسه ای در مسجد آقای مجتهدی می فرستد تا طلبگی بخواند. به اقتضای شغل پدر در اوقات فراغت و تعطیلی ها به بنایی و کارهای ساختمانی می پرداخت. پس از چندی به واسطه پیشرفت سریعی که در مقدمات داشت ، همزمان با تحصیل ، به تدریس هم هم می پرداخت.

حضور فعال در صحنه مبارزات در کنار حضرت امام (ره) :

در سال ۴۱ و ۴۲ پس از مرحوم آیت الله بروجردی و تثبیت مرجعیت حضرت امام خمینی (ره) و مسئله انجمنهای ایالتی و ولایتی وارد صحنه انقلاب شد و نخستین اعلامیه های آن زمان را همراه دوستانش به در و دیوار تهران می چسبانید. در اکثر مسائل مربوط به انقلاب حضور یافته و حتی در شب حمله عمال ستم شاهی به فیضیه در منزل حضرت امام (ره) حضور داشت. پس از دستگیری امام (ره) جلسات را محرمانه برگزار و در همان جلسات به همراه دیگر انقلابیون جمعیت مؤتلفه را پایه گذاری کردند. پس از قتل حسنعلی منصور مخفیانه به عراق گریختند.

در سال ۴۹ که مسئله جشن های ۲۵۰۰ ساله پیش آمده ، مسئولیت توزیع ۴۰ هزار اعلامیه امام (ره) در بین حجاج بیت الله الحرام را آیت الله ناصری برعهده می گیرند. ایشان پس از گذراندن اعلامیه ها از مرز سه کشور عراق ، کویت و عربستان سعودی ، آنان را با موفقیت در بین حجاج توزیع کردند امّا به دلیل حضور ۶ هزار ساواکی در بین حجاح ، در صحرای منا دستگیر می شوند و به پلیس سعودی تحویل داده می شوند و دو سال و اندی را در زندان های عربستان سپری کردند. به نحوی که همه گمان می کردند ، ایشان را به شهادت رسانده اند و حضرت امام (ره) نیز در یکی از سخنرانیهایشان به این مسئله اشاره کردند.

امام فرمودند: برو چهارمحال و بختیاری

آیت الله ناصری که پس از انقلاب نیز از نزدیکان امام (ره) به شمار می آمد ، نمی خواستند که از ایشان جدا شوند اما مراد از مرید خود چیز دیگر می خواهند. آیت الله ناصری در این باره می گوید: در تهران دیگر نمی خواستم از حضرت امام (ره) جدا شوم. مرحوم شهید صدوقی مرا به یزد دعوت کردند و به امام (ره) هم اصرار کردند و مرا به آنجا فرستادند ، اما بعد احمدآقا گفتند که امام (ره) نظرشان این است که به چهارمحال و بختیاری بروی. به دستور و حکم امام آمدم اینجا.

اقدامات آیت الله ناصری در استان:

ابتدا حضور حضرت آیت الله ناصری در استان ، حوزه علمیه مناسبی در این استان وجود نداشت و امکانات لازم برای محدود طلاب هم فراهم نبود ، از این رو ایشان اقدام به تأسیس و راه اندازی حوزه علمیه کرد.

حضرت آیت الله ناصری از همان ابتدا ضرورت تربیت جوانانی عالم ، دانشمند و آگاه به مسائل سیاسی را با توجه به شرایط آن مقطع استان احساس کردند و همین منظور دبیرستان های معارف را تأسیس کردند که نتیجه آن تربیت حدود ۱۰۰۰ نفر از جوانان استان است که اکنون بسیاری از فارغ التحصیلان این دبیرستان های پسرانه و دخترانه صاحب مراتب بالای علمی و قاضی ، وکیل ، استاد دانشگاه و … هستند.

مصلی بزرگ امام خمینی (ره) بنای ماندگار عصر جمهور اسلامی

مصلّی بزرگ امام خمینی که از نظر نقشه ، سازها و نوع گنبد در خاور میانه منحصر به فرد است و بنایی ماندگار برای همیشه تاریخ در عصر جمهور ی اسلامی است ، از دیگر اقدامات ماندگار حضرت آیت الله ناصری در استان چهارمحال و بختیاری است.

عملیات اجرایی این پروژه در زمینی به مساحت ۲۲ هزار مترمبربع و با ۳۳ هزار مترمربع زیربنا از سال ۷۴ آغاز شد و شبستان آن در دو طبقه به مساحت ۸ هزارمترمربع ، سالن اجتماعات به گنجایش ۱۰۰۰ صندلی ، ۱۰ اتاق جانبی برای برگزاری سمینارها و کنفرانسها ، کتابخانه بزرگ به مساحت ۲۷۰۰ مترمربع ، مجموعه فرهنگی مهدیه و پژوهشکده قرآنی از جمله کاربری های این بناست.

آیت الله ناصری درباره چگونگی ساخت مصلی می گویند: ایده اش از خودم بوده ، وقتی دیدم جایگاه برگزاری نماز در استان نداریم و نماز جمعه در ورزشگاه ها و حسینیه ها برگزار می شود ، و از سوی دیگر نیاز استان به یک سمبل جهت نشان دادن هویت مذهبی ، به فکر ساختن مصلی افتادم. ۵ هزار ساعت روی مصلی وقت گذاشتم و از مجموع آنچه در استان برای احداث این بنای عظیم کمک شد از بیست میلیون تومان تجاوز نمی کند ، اگر چه برخی واقعا مایه گذاشتند و خانمها طلاهایشان را برای این کار اهدا نمودند ، حدود دو میلیارد تومان برای مصلا هزینه شد که اکثر آنرا از استانهای دیگر با تلاش و زحمت زیاد کمک گرفتیم.

استقلال آب استان:

استقلال آب استان ثمره زحمات چندین ساله بسیاری از مسئولان و شخصیت های مختلف استان بود اما استارت استقلال آب استان را آیت الله ناصری زد. ایشان در این باره می گوید: در سال ۶۷ وقتی دیدم مردم سامان و اطراف آن کراراً مراجعه و نسبت به عدم اجازه برداشت آب اعتراض دارند نامه ای به حضرت امام (ره) نوشتم و موضوع را هم در نماز جمعه مطرح کردم و آن را به جریان انداختم ، پس از این موضوع اجازه برداشت آب را برای مردم منطقه گرفتیم و سعی و تلاش فراوانی برای استقلال آب استان انجام شد ، اما زور زیاد اصفهانیها را این مسئله را چند سالی عقب انداخت ، اما خوشبختانه سرانجام تلاشها به ثمر نشست.

مزرعه امامیه

بیابان و سنگلاخی دورافتاده و لم یزرع با همت و تلاش طاقت فرسای حضرت آیت الله ناصری اکنون تبدیل به پشتیبانی شده است که از ثمره آن نیازمندان زیادی بهره می گیرند ، هزینه تحصیل جوانان زیادی تأمین می شود و حوزه های علمیه با درآمدهای ناشی از آن اداره می شود.

این مزرعه به گفته حضرت آیت الله ناصری ، عمومی است و ملک کسی به حساب نمب آید و هیچ کس آن را به ارث نمی برد و هیچ کس از آن منفعت شخصی نمی برد. عواید آن مختص حوزه های علمیه ، دبیرستان های معارف و ایتام تحت پوشش کانون امام صادق (ع) است. اساسنامه مزرعه امامیه در ثبت موجود است.

خانواده و زندگی شخصی آیت الله ناصری:

حضرت آیت الله ناصری در سال ۱۳۵۳ و پس از آزادی از زندان سعودیها در عراق با نوه حضرت آیت الله آیت العظمی شیرازی ازدواج کردند که ثمرة آن پنج فرزند به تعداد و به نامهای پنج تن هستند. محمد ، علی ، فاطمه ، حسن و حسین

از خانواده ایشان هیچ کس در استان مسئولیت ندارد و در سطح کشور نیز مسئولیت بالای دولتی ندارند. آیت الله ناصری در این باره می گوید: دو فرزند بیکار مجرد دارم که الان در تهران حضور دارند ، یکی از آنها لیسانس مدیریت دارد و یکی هم طلبه است. دوست و آشنای وزیر و وکیل زیاد دارم اما بچه هایم بیکار هستند.

ایشان همچنین در خصوص میزان ثروت و دارایی هایشان می گویند: چیزی از خود ندارم فقط خانه ای در یزد داریم که زمین آن به مساحت ۳۰۰ متر ، مهریه مادرم بود و وقتی به یزد رفتم ، یزدی ها آن را ساختند. در قم هم یک خانه ۱۰۰ متری داریم که اکنون به خرابه تبدیل شده که متعلق به مادر خانمم است.

حضرت امام خمینی (ره) بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران:

مردم عادی ما اسلام اسلام را پیاده کرده اند و تمام زحمات حکومت را متحمل می شوند ، پس ما باید بسیار به فکر مردم باشیم.

آیت الله ناصری در کلام رهبری:

خوشبختانه جناب آقای ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در اینجا یکی از چهره های بسیار مثبت و کاری هستند و سوابق ایشان خیلی خوب است ، ضمن این که از زجر کشیده ها و سیلی خورده ها انقلاب هستند.

بخش نظردهی بسته شده است..