برخورد دامپزشکی یزد با حمل بدون مجوز دام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مسئول واحد قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و ۳۱۵ مجوز حمل دام و فراورده‎‎های خام دامی صادر شده و از حمل تعداد ۴۳ محموله‎‎ی فاقد مجوز ممانعت به عمل آمده است.


دکتر "نرگس حسینی" در این رابطه تصریح کرد: به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع بیماری های مشترک و دامی، دامپزشکی یزد از حمل و نقل غیر مجاز دام و فراورده های خام دامی جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی در این خصوص گفت: حمل غیر مجاز دام و فراورده‏‎‎های خام دامی و عدم رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای می‌تواند منجر به انتقال و شیوع انواع بیماری‌‌های مشترک و دامی شود.

این مقام مسئول حمل و نقل دام به صورت مجاز را مستلزم طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم دانست و گفت: متقاضیان و متصدیان حمل دام و فراورده‌های خام دامی باید پس از تسلیم درخواست به واحد قرنطینه ادارات دامپزشکی و طی مراحل لازم، مجوز قانونی حمل دام و طیور را دریافت و با خودروهای ویژه حمل دام و طیور اقدام به جابجایی محموله‌ی موردنظر خود کنند.

به گفته‌ی حسینی، همچنین این افراد می توانند از طریق ارسال کد رهگیری مجوز حمل که به ایشان داده می‌شود، از طریق سامانه پیامک ۳۰۰۰۸۹۰۳ از وضعیت مجوز مورد نظرشان مطلع شوند.

بخش نظردهی بسته شده است..