تدوین برنامه‌‌ی گردشگری۵ساله برای شهرستان‌های یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد از تدوین برنامه‌ای پنج ساله برای هر شهرستان جهت استفاده از ظرفیت‌های آنان برای جذب گردشگران خبر داد.

 "محمد مهدی شرافت" در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی استان اظهار کرد: متأسفانه در دولت قبل آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری در حال تخریب بود که با عزمی جدی و مصمم از ادامه این تخریب‌ها جلوگیری شده است.

وی ادامه داد: نگاه ما در حوزه میراث فرهنگی، یک نگاه استانی است و برای هر شهرستان برنامه‌ای پنج ساله تدوین شده است تا با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند به جذب گردشگر خارجی و داخلی بپردازند.

"محمد فقیه خراسانی" رئیس شورای اسلامی استان نیز در این جلسه از حمایت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان در حفظ و احیاء آثار تاریخی در شهرستان‌ها تقدیر کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به این که یکی از محورهای توسعه استان حوزه گردشگری است، ضرورت دارد که نقاط قوت و ضعف شهرستان‌ها در حوزه میراث فرهنگی بررسی و اقدامات لازم برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها در راستای سال خوشامدگویی به یزد انجام شود.

فقیه خراسانی همچنین خواستار ساماندهی و توجه بیشتر به بافت تاریخی یزد شد تا آسیب‌های اجتماعی موجود در این منطقه رفع شود.

گفتنی است؛ در ادامه این جلسه هر یک از اعضای شورای اسلامی استان به بیان مشکلات شهرستان‌های تابعه خود در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری پرداختند.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..