۱۷ درصد ازدواج در کشور مربوط به سنین زیر ۱۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه، پیشگیری، درمان و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۷ درصد ازدواج در کشور مربوط به سنین زیر ۱۸ سال است.

شیرین احمدی‌نیا در همایش ملی پیشگیری از خشونت خانگی در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: متاسفانه آمار ازدواج در سنین پایین در کشور به ۱۷ درید رسیده که این امر در هر دو گروه دختران و پسران مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ازدواج در سنین پایین به دلیل نداشتن آگاهی معایب بسیاری زیادی دربر دارد، تصریح کرد: باید در این راستا خانواده‌ها هوشیاری لازم را داشته باشند چراکه این گروه سنی به دلیل نداشتن آموزش‌های روابط زناشویی با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو هستند.

مدیرکل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرکز توسعه، پیشگیری، درما و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: ازدواج در سنین زیر ۱۸ سال از نظر فرهنگی، حقوقی و روانشناسی نیز مورد قبول نیست چرا که ازدواج در این سن علاوه بر افزایش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مسئله طلاق را نیز به دنبال دارد.

احمدی‌نیا با بیان اینکه عدم آگاهی و نداشتن مهارت زندگی در گروه‌های سنی پایین موجب متزلزل شدن پایه‌های زندگی می‌شود، تصریح کرد: سستی و عدم تعهد به بنیان خانواده در ازدواج های زودهنگام بیشتر دیده می‌شود و یکی از عوامل مهم طلاق در این سنین محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آموزش‌های بهداشتی جنسی و روابط زناشویی بسیار کم بوده است، گفت: این امر بین زوج‌ها سبب بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود که در این راستا باید زوج‌‌‌ها نسبت به آموزش بهداشت جنسی و روابط زناشویی ترغیب شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: امروزه خشونت در جامعه شامل خشونت شهری، خانگی، جنسی است که نیاز است در این راستا علاوه بر ارائه برنامه‌های راهبردی، برنامه‌های کنترلی نیز در رابطه با کاهش خشونت به جوانان داده شود.

بخش نظردهی بسته شده است..