رشد ۱۰۰درصدی اجاره موقوفات استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون بهره‌برداری موقوفات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از صدور ۵۷۰۰ سند اجاره موقوفات استان در ۸ ماه نخست امسال خبر داد.
« حمیدرضا تربتی» افزود: امسال همچنین ۸۰۰ رقبه جدید در استان شناسایی شده که تاکنون ۵۰۰ رقبه به تنظیم سند منجر شده است. وی از فعال کردن سیستم جی‌.آی.اس موقوفات استان خبر داد و افزود: مقدمات این کار از سال جاری آغاز شده و تا پایان سال آینده، تمام رقبات استان برای محافظت بیشتر به این سیستم مجهز می‌شوند.
وی درباره اقدامات عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه استان نیز گفت: امسال عملیات عمرانی در ۴۱ بقعه و امامزده با زیربنای ۲۸‌هزار مترمربع انجام شده است.
تربتی با اشاره به اعتبار ۶ میلیارد تومانی هزینه شده در این طرح‌های عمرانی، گفت: بخش عمده‌ای از این اعتبار از سوی خیران در قالب طرح مودت تامین شده است. وی از رشد ۷۰‌درصدی فعالیت‌های عمرانی بقاع متبرکه و امامزادگان استان خبر داد و افزود: این اقدام با توجه به مشکلات اقتصادی قابل توجه است.
معاون بهره‌برداری موقوفات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد همچنین از جذب ۲/۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای عمران بقاع متبرکه و امامزادگان استان تا پایان سال خبر داد.
وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار رقبه و ۱۲ هزار موقوفه در استان، ادامه داد: استان از لحاظ تعداد موقوفات در رتبه پنجم کشور قرار دارد اما بیش از نیمی از موقوفات در مدیریت اداره اوقاف نیست.
تربتی افزود: ۲۰ هزار تا از موقوفات استان یعنی ۶۸درصد موقوفات استان، اراضی کشاورزی است که به دلیل خشکسالی‌های پیاپی فاقد درآمد هستند. وی ادامه داد: فقط ۱۲درصد موقوفات استان تجاری و ۱۵درصد مسکونی هستند که برای تامین هزینه‌های موقوفه دارای درآمد هستند.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..