جشنواره علمی بسیج دانشجویی در استان یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره‌های علمی در دانشگاه‌ها گفت: جشنواره علمی بسیج در استان یزد برگزار می‌شود.

محمدرضا زارع اظهار داشت: معاونت علمی بسیج دانشجویی استان یزد، برنامه‌های خود را در راستای تحقق اهداف نظام، به منظور پیشرفت علمی کشور و ورود دانشجویان به عرصه‌های مختلف اجرایی و مدیریتی تدوین و ساماندهی کرده است.

معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی استان یزد با اشاره به  ارسال بیش از ۱۱۹ اثر به دبیرخانه جشنواره علمی بسیج، گفت: این جشنواره در دو بخش فردی و تشکلی از ۳۰ مهرماه امسال به مدت ۴۵ روز در دانشگاه‌های استان یزد برگزار شد.

زارع با اشاره به وجود ۶ قالب در بخش فردی جشنواره و ۸ قالب در بخش تشکلی افزود: شرکت کنندگان بخش فردی در بخش‌های مختلف پایان‌نامه، مقاله، اختراع، تألیف و ترجمه، ابتکارات و مقاله علمی و در بخش تشکلی در قالب نشریات تخصصی، همایش‌های تخصصی، تشکیل کارگاه‌های تخصصی، تشکیل هسته‌های مطالبه‌گری، بازدیدهای علمی، مسابقات تخصصی، پژوهش در اردوهای جهادی و ارتباط با صنعت، با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی هدف از برگزاری جشنواره علمی بسیج را، رقابت و الگوسازی بین دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان دانست و بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره از ۱۷ اثر برتر در بخش فردی و ۱۰ اثر برتر در بخش تشکلی تجلیل شد.

معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی استان یزد تصریح کرد: کشف استعدادهای مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله مهم‌ترین دستاوردهای جشنواره علمی پژوهشی بسیج دانشجویی استان یزد است.

زارع ترویج فرهنگ و ارتقای روحیه مطالبه‌گری جوانان به ویژه دانشجویان در عصر امروز را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد جنبش‌های دانشجویی در راستای پویایی بیشتر و موثر دانشگاه‌ها از جمله رسالت‌های سازمان بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها و بین دانشجویان فعال است.

منبع: تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..