معدوم‎‎سازی بیش از ۱۵ تن فراوده خام دامی در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان یزد از کشف و معدوم سازی بیش از ۱۵ تن فراورده‎‎های خام دامی غیر قابل مصرف در یزد خبر داد.


 دکتر "هادی زارع" با بیان این خبر تصریح کرد: کشتار و عرضه‎‎ی غیر مجاز دام و طیور می‌‌تواند باعث شیوع انواع بیماری‎‎های مشترک و واگیر در جامعه‎‎ی انسانی شود به همین دلیل کارشناسان دامپزشکی در قالب اکیپ‎‎های بازرسی اقدام به بازدیدهای دوره‎‎ای از مراکز پرورش، فراوری و عرضه‎ی انواع دام، طیور، آبزیان و فراورده‎‎های خام دامی کرده و در صورت مشاهده‎‎ی هر گونه موارد تخلف از طریق نمونه‏‏بردای و آزمایش و کسب اطمینان از آلودگی محموله، آن را جهت معدوم‎سازی توقیف کرده و تحویل مراجع ذی صلاح می‎دهد.

وی افزود: در همین راستا نیز مقدار ۱۵ تن فراورده خام دامی غیر قابل مصرف در هشت ماهه نخست سال جاری کشف و معدوم شده است.

زارع در ادامه یادآور شد: کسب مجوزهای پرورش دام، تلقیح به موقع واکسن‎‎ها، حمل با دریافت مجوز دامپزشکی، رعایت شرایط قرنطینه‎‎ای، کشتار در کشتارگاه‎‎های مجاز دامپزشکی و بسته‎‎بندی بهداشتی حاوی تاریخ تولید و انقضاء از جمله شرایط لازم برای اطیمنان از بهداشت و سلامت یک فراورده‎‎ی خام دامی است.

این مسئول در پایان نیز به شهروندان توصیه کرد تا ضمن خرید از مراکز عرضه مجاز، به مشخصات ظاهری، تاریخ تولید، انقضاء و شرایط نگهداری فراورده‎‎های خام دامی توجه کنند.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..