کنایه‌ آیت الله مصباح یزدی به شهید مطهری؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) آیت‏‌الله محمدتقی مصباح یزدی می گوید: شهید مطهری تنها منبع تحقیقاتشان کتاب فارسی سیر حکمت در اروپا بود که بر اساس همان یک کتاب نظرات فلاسفه غربی را به چالش می‏‌کشید که این در نوع خود از عجائب عالم پژوهش است.

به گزارش انتخاب؛ وی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از ۲۵ جلد کتاب از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در سالن همایش‏‌های این مؤسسه، گفت: از بهترین برکاتی که در سایه انقلاب اسلامی شامل مردم ایران و مسلمانان و بشریت شد برکات علمی و معنوی انقلاب بوده است. این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که «حوزه به برکت انقلاب اسلامی تعالی پیدا کرده است» خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی و دوران طلبگی ما از بهترین افتخارات حوزه این بود که یک مقاله و یادداشتی در یکی از مطبوعات به چاپ برسد که بعدها سالنامه‏‌ای تشکیل شد که در سال چند مقاله از روحانیون در آن به چاپ می‏‌رسید و در اواخر ماهنامه‏‌ای با عنوان مکتب اسلام از قم منتشر می‏‌شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد فعالیت بسیار زیاد روحانیت در تولید علم دینی هستیم.

وی با تشریح شخصیت شهید مطهری تصریح کرد: یکی از ستارگان عالم تحقیق در بین روحانیت استاد شهید مطهری بودند که برجسته‌ترین بعد پژوهش‏‌های ایشان تحقیقات فلسفی بود و بقیه موضوعات فرع آن بود، شهید مطهری تنها منبع تحقیقاتشان کتاب فارسی سیر حکمت در اروپا بود که بر اساس همان یک کتاب نظرات فلاسفه غربی را به چالش می‏‌کشید که این در نوع خود از عجائب عالم پژوهش است.
آیت الله مصباح یزدی به بیان برکات علمی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: امروز به سبب فداکاری‏‌های امام خمینی(ره) و شهدا و رهبر عزیز انقلاب روحانیون و حوزه علمیه در حال پژوهش و تحقیق در سطح جهانی است تا جایی که امروز برخی از تحقیقات برخی روحانیون در دانشگاه‏‌های آلمان و اتریش در سطح دکترا در حال تدریس است.
این استاد فلسفه حوزه علمیه قم اظهار کرد: امروز به جرأت می‏‌توان گفت که تحقیقات و پژوهش‏‌های دینی و فلسفی روحانیت از ضروریات مهم است، اما به سبب عدم تبلیغات نسبت به این امر، ناشناسی در این امر در جامعه وجود دارد.

بخش نظردهی بسته شده است..