یزد می‌تواند پایگاه گسترش ورزش سنتی چوگو باشد

no-thumbs

گردهمایی کمیته‎‎های چوگوی فدراسیون ورزش های همگانی کشور با حضور 12 استان برای اولین بار در یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "طالب رجب‌پور" رییس کمیته چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی در این نشست با اشاره به میزبانی خوب یزد در برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، گفت: می‌توان از یزد و تصمیم‎‎های ارزشمند مدیریت یزدی‎‎ها برای ایجاد پایگاهی مهم برای گسترش ورزش سنتی چوگو در کشور استفاده کرد.


وی ادامه داد: از آنجایی که دسترسی به اعضای شورای شهر در هر شهر کلانی سخت است، بار این تعامل را به گردن استان یزد گذاشتیم و در شرایطی که من ناامید بودم، هیات یزد برای برگزاری این مسابقات به من امید داد و حالا شاهد برگزاری این مسابقات به نحو احسن هستیم.

رجب‌پور در ادامه سخنانش با اشاره به لزوم معرفی هر چه بیشتر ورزش سنتی چوگو، افزود: با اقداماتی که در آینده خواهیم داشت، امیدواریم که همه استان‌های کشور در این ورزش فعال شوند.

رییس کمیته چوگوی کشور در پایان نیز با اشاره به اهمیت مشارکت بیشتر زنان در این رشته، گفت: از برنامه‌های آینده این کمیته، راه‏‏اندازی تیم‏‏های بانوان چوگو در سراسر کشور است.

"وحید رضا خبازاده یزدی" رییس هیات همگانی استان یزد نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت این گردهمایی، گفت: ما مفتخریم که بعد از وقفه‌ای چهار ساله میزبان مسابقات قهرمانی چوگوی سراسر کشور باشیم و این مهم بدون تلاش و هماهنگی همه دوستان میسر نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جلسه برای اولین بار، آغازی برای حرکت سریع و رو به جلوی این رشته سنتی و قدیمی ایرانی باشد.

گفتنی است؛ در مسابقات چوگوی قهرمانی کشور که به مدت دو روز با حضور تیم‏‏هایی از استان‎‎های آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه، یزد، اراک، همدان و خراسان جنوبی در یزد برگزار شد، تیم فارس با غلبه بر آذربایجان غربی به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت. در دیدار رده‎‎بندی این مسابقات نیز تیم کرمانشاه با برتری بر تیم یزد به مقام سومی این مسابقات دست یافت.

همچنین تیم یزد به عنوان تیم اخلاق از سوی کمیته چوگوی فدراسیون همگانی برگزیده شد.

بخش نظردهی بسته شده است..