آماده‌باش اصلاح‌طلبان در شب ثبت‌نام

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) «روزنامه اعتماد» در گزارشی با تیتر «آماده‌باش اصلاح‌طلبان در شب ثبت‌نام» به نشست شورای عالی استان‌ها با شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان پرداخته است.


این روزنامه در بخشی از این گزارش با اشاره به سخنان موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات می نویسد: « عبدالواحد موسوی لاری با تاکید بر اینکه به این سیاست راهبردی که حوزه‌های انتخابیه میداندار را به عهده دارند توجه ویژه داشته باشید اظهار کرد: ممکن است مرکز یا استان در صورت ایجاد مشکل در حوزه‌های انتخابیه ورود کند.

وی با اشاره به اینکه از اصلاح‌طلبان در استان‌ها بخواهید که در انتخابات ثبت‌نام کنند گفت: اگر کسی می‌تواند بیاید باید ثبت‌نام کند. نهایتا پس از بررسی صلاحیت‌ها در صورت لزوم شورای اصلاح‌طلبان استان یا مرکز ورود خواهد کرد.

وی افزود: در این دو ماه باقی مانده که فعالیت‌های انتخاباتی آغاز می‌شود اصلاح‌طلبان باید با احتیاط رفتار کنند. جریانات رادیکال و تندرو ممکن است با حربه عصبانی کردن اصلاح‌طلبان فضا را متشنج کنند.
وی با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان نباید از رفتار تندرو‌ها در انتخابات عصبانی شوند اظهار کرد: ما باید با حوصله با مسائل برخورد کنیم.

موسوی لاری با اشاره به اینکه کار گروه تعامل چارچوبی برای تعامل با نهادهای نظارتی و اجرایی در نظر گرفته گفت: بخشی از این تعامل در مرکز و توسط شورای عالی سیاستگذاری و بخشی در حوزه‌های انتخابیه دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه وقتی بحث انسجام درونی مطرح می‌شود قدم اول تعامل درون جبهه‌ای است تصریح کرد: اگر کسی مشکلی در داخل جریان داشت باید با گفت‌وگو آن را حل کنیم. ما تلاش می‌کنیم که در تعاملی منطقی با رقیب به صحنه بیاییم. وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به اینکه رایزنی با متولیان انتخابات اولا با دولت و هیات‌های اجرایی و دوما با هیات‌های نظارتی و شورای نگهبان خواهد بود، گفت: مرکز رییس دولت اصلاحات و آقای هاشمی‌رفسنجانی در جلساتی با رییس‌جمهور داشته‌اند و هدف از این جلسات این بوده که دولت به وظیفه خود که برگزاری انتخاباتی قانونمند است، عمل کند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به اینکه تبادل نظر در مرکز با نهادهای دیگر موثر در انتخابات ادامه دارد، گفت: شاید در ادامه لازم باشد که تعاملات را افزایش دهیم. ما تا اعلام نتایج نهایی انتخابات این تعامل را با مسوولان اجرایی و نظارتی ادامه خواهیم داد. پس از بررسی صلاحیت کاندیداها بر اساس ملاک که رای‌آوری نامزدها است کاندیداهای نهایی را انتخاب می‌کنیم.»

بخش نظردهی بسته شده است..