جشنواره شعر نماز و نیایش در یزد برگزار می‌شود

no-thumbs

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری جشنواره شعر نماز و نیایش در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) "علی غیاثی ندوشن" در نشست شورای اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد که با حضور مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی شورای ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: این جشنوراه با گستره استانی در اواخر دی ماه امسال برگزار می‌شود.

به گفته وی، آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره در حال داوری است که نتایج آن به زودی اعلام و اطلاع رسانی می‌شود.

وی در همین حال عنوان کرد که کتاب آثار برگزیده جشنواره شعر نماز و نیایش چاپ و منتشر می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: این جشنواره شعر با همکاری ستاد اقامه نماز و برخی دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

"حمید رضا ناطقی" مدیر برنامه‎‎ریزی، نظارت و ارزیابی شورای ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست، گفت: یکی از مهمترین فعالیت‏‏هایی که می تواند در ترویج و تلبیغ نماز موثر باشد، "پیوست نماز" در برنامه‏‏های فرهنگی و هنری است.

به گفته وی، برنامه‎‎های فرهنگی و هنری که با پیوست نماز ارائه می‏‎‎شود، در ترویج و تبلیغ نماز بسیار موثر بوده است.

ناطقی در همین حال از مدیران ستادی و شهرستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خواست در برنامه‏‏هایی که پیش روی خود دارند، بیش از گذشته توجه داشته باشند.

مدیر برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی شورای ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین حوزه رسانه و فیلم را در مبحث نماز مهم دانست و گفت: باید با ارائه برنامه‌های آموزشی و تبلیغی، محتوای غنی و مناسبی برای حوزه رسانه و فیلم آماده شود.

وی تاکید کرد که رسانه و فیلم بهترین فعالیت برای ترویج نماز است.

ناطقی درادامه از ارسال برخی دستورالعمل‌ها و برنامه‎‌های تفاهم‌نامه‌ای شورای ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با اجرای برخی برنامه‌های ابتکاری بتوانیم در حوزه ترویج فرهنگ نماز قدم های موثری را برداریم.

"محمد رضا دهبیدی پور" معاون اداره کل ارشاد استان و برخی روسای ستادی و شهرستانی این اداره در این نشست گزارشی را از فعالیت فرهنگی و هنری مرتبط با نماز در دو سال گذشته ارائه کردند.

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..