۴۰درصد معابر شاهدیه خاکی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) ۴۰درصد از معابر شهر شاهدیه همچنان خاکی است؛ این درحالی است که شهرداری اعتبار خود برای اصلاح شبکه معابر این شهر را ناکافی می‌داند.
کمبود اعتبار در شهرهای کوچک با توجه به محدودیت منابع درآمدی از مشکلات شهرداری‌های استان محسوب می‌شود و ایجاد منابع پایدار درآمد تنها راهکار برای پیشبرد طرح‌های شهری است.
شاهدیه به عنوان یکی از شهرهای شهرستان یزد به جز عوارض دریافتی از شهروندان از سایر منابع درآمدی محروم است. این شهر فاقد صنایع از دریافت عوارض صنایع مشابه دیگر شهرهای استان محروم است.
تنها سرمایه‌گذاری شهرداری شاهدیه، میدان جدید میوه و تره‌بار است که هنوز درآمدهای پیش‌بینی شده از قبال آن برای شهرداری محقق نشده است؛ از این رو می‌توان گفت این شهرداری از وصول درآمدهای پایدار هم محروم است.
اما در این شرایط یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های ساکنان شهر شاهدیه، ایجاد و اصلاح شبکه معابر، آسفالت کردن معابر خاکی و مرمت آسفالت معابر فرسوده است.

ضرورت تکمیل معابر ناتمام
یکی از شهروندان شهر شاهدیه با اشاره به اجرا نشدن شبکه معابری که در سال‌های گذشته در شهرداری به تصویب رسیده است، از شهرداری می‌خواهد برای ایجاد و تکمیل این معابر از جمله بلوار آیت‌الله مدرسی اقدام کند.
«رضا امیدوار» ادامه می‌دهد: اصلاح شبکه معابر اصلی‌ترین نیاز شهروندان برای تردد در شهر است و شهروندان شاهدیه انتظار دارند که معابر داخل شهر مناسب باشد.
این شهروند با اشاره به نیمه کاره ماندن شبکه‌های معابر جدید و همچنین اصلاح نشدن شبکه‌های قدیمی، از شهرداری می‌خواهد اعتبار مورد نیاز این اقدامات را با همکاری استان تامین کند.

مرمت آسفالت فرسوده معابر
یکی دیگر از شهروندان شاهدیه هم بر ضرورت مرمت آسفالت خیابان امام‌خمینی(ره) این شهر تاکید می‌کند و می‌افزاید: آسفالت این خیابان به شدت فرسوده است.
«احمد موحدی» ادامه می‌دهد: هر ساله حجم محدودی از معابر شهر از سوی شهرداری آسفالت یا روکش می‌شود اما هنوز حجم معابری که به آسفالت نیاز دارند، قابل توجه است.
وی با اشاره به ضرورت تکمیل بلوار سعادت، صاحب‌الزمان و کاروانسرا در این شهر ادامه می‌دهد: تکمیل این معابر، نقش موثری در مدیریت ترافیک شهر و کاهش تصادفات ایفا خواهند کرد.
این شهروند با بیان این‌که وضعیت معابر بافت تاریخی این شهر هم چندان رضایت‌بخش نیست، می‌گوید: بسیاری از معابر بافت تاریخی شاهدیه خاکی هستند و شهروندان به سختی در این معابر تردد می‌کنند.
وی بر ضرورت رفع نیازهای ساکنان بافت تاریخی برای حفظ پویایی این بافت تاکید می‌کند و می‌افزاید: شهرداری باید ساماندهی معابر بافت تاریخی را در اولویت قرار دهد.

توجه به کوچه‌های خاکی
یکی از بانوان این شهر هم به خاکی بودن معابر فرعی اشاره می‌کند و می‌گوید: ساکنان بسیاری از مناطق شاهدیه، توانایی پرداخت سهم خود برای آسفالت کوچه‌ها را ندارند.
«زهرا موسوی» ادامه می‌دهد: عبور و مرور شهروندان در این معابر خاکی به ویژه در فصل بارندگی به سختی انجام می‌شود و مردم انتظار دارند شهرداری در کنار رسیدگی به معابر اصلی از کوچه پس کوچه‌های شهر هم غافل نشود.

نیاز ۴۲ میلیارد تومان برای معابر
شهردار شاهدیه با بیان این‌که ۴۰درصد معابر این شهر خاکی و ۲۰درصد هم نیازمند اصلاح و روکش آسفالت هستند، از کمبود اعتبار برای انجام عملیات زیرسازی، آسفالت و مرمت آسفالت معابر این شهر خبر می‌دهد.
«جواد ابوالحسینی» ادامه می‌دهد: شهرداری امسال۱/۲ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه معابر این شهر اختصاص داده است، در حالی که این اعتبار، جوابگوی نیاز شهر نیست.
وی بیان می‌کند: شهرداری برای تکمیل معابر نیمه‌تمام به بیش از ۴۰ میلیارد تومان و برای اصلاح معابر موجود به بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
ابوالحسینی می‌گوید: تنها منابع درآمدی شهرداری شاهدیه، کسب عوارض از شهروندان و سهم مالیات ارزش افزوده است.
وی با اشاره به کمک‌های دولتی به شهرداری شاهدیه مشابه دیگر شهرهای استان، این اعتبارات را برای جبران هزینه‌های مورد نیاز به‌منظور اصلاح معابر این شهر کافی نمی‌داند.
ابوالحسینی می‌افزاید: برخی از معابر نیمه‌تمام شهر از جمله بلوار آیت‌الله مدرسی، بلوار کاروانسرا، بلوار سعادت و بلوار صاحب‌الزمان به دلیل کمبود اعتبار با پیشرفت کندی در حال تکمیل هستند.
وی با تایید خاکی بودن بسیاری از معابر فرعی این شهر، می‌گوید: کیفیت آسفالت برخی از معابر موجود از جمله خیابان امام خمینی(ره)، قسمت ابتدایی بلوار سرگرد سامی و بلوار ۲۲ بهمن هم چندان مطلوب نیست.

زیرسازی و آسفالت ۴۵ هزار مترمربع از معابر
شهردار شاهدیه از زیرسازی و آسفالت معابر این شهر در سال جاری براساس برنامه بودجه سال ۹۴ خبر می‌دهد. «جواد ابوالحسینی» می‌افزاید: شهرداری در سال جاری به آسفالت ۴۰ هزار مترمربع از معابر شهر اقدام کرده است. وی ادامه می‌دهد: ۵ هزار مترمربع از معابر این شهر از جمله بلوارهای کشاورز، سعادت، کاروانسرا، صاحب‌الزمان (عج) و آیت‌الله مدرسی با پیشرفت ۷۰‌درصدی در حال زیرسازی است.

همشهری

بخش نظردهی بسته شده است..