تایید مجوز چهار منطقه نمونه گردشگری در یزد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبار یزدی ها( یزدی نیوز) مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: موافقت نامه تاسیس ۱۰ منطقه نمونه گردشگری یزد باطل و تنها مجوز ادامه کار چهار منطقه استان تایید شد.

محمدمهدی شرافت با اشاره به اینکه این تصمیم بر اساس پیشرفت فیزیکی این مناطق اتخاذ شد افزود: از سال ۸۶ تاکنون تعداد ۴۵ منطقه نمونه گردشگری در استان تصویب شده و در عمل حتی برای تعدادی از آنها نیز سرمایه گذار انتخاب شده بود لذا از سال گذشته در کارگروه گردشگری مقرر شد در جلسه ای با نظر کمیته تخصصی کارگروه تصمیم نهایی گرفته شود.

وی افزود: خوشبختانه شورای عالی معماری و شهرسازی نیز در این خصوص، مصوبه و شیوه نامه ای را ابلاغ و از سوی معاونت سرمایه گذاری اداره کل بر اساس مصوبات کارگروه گردشگری و شیوه نامه ابلاغی نسبت به ارزیابی اقدام و گزارش آن به کمیته تخصصی کارگروه گردشگری ارائه و در نهایت تنها مجوز چهار منطقه نمونه گردشگری تمدید شد.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد یادآور شد: تعداد ۳۰ منطقه بدون سرمایه گذار بودند و در سایر موارد نیز مشکلات تأمین آب و مجوزهای مربوطه یا عدم اهلیت سرمایه گذار و مواردی از این قبیل که موجب پیشرفت نکردن کار بوده مجوزها لغو شد.
شرافت خاطرنشان کرد: در تعدادی از مناطق با تغییر سطح یا شیوه و نوع نگاه و استفاده از توان سرمایه گذار که حداقل ۲۰درصد برآورد ساخت مجموعه را در ابتدای کار داشته باشند، تلاش می کنیم تا شاهد افزایش ظرفیت گردشگری استان باشیم.
مناطق نمونه گردشگری به محدوده ای جغرافیایی اطلاق می شود که در این محدوده یک یا چند یا مجموعه ای از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی وجود دارد که وجود آنها انگیزه ای برای سفر و اقامت گردشگران خواهد بود.
عرصه مورد نیاز برای ساخت تأسیسات گردشگری اعم از اقامتی و پذیرایی و زیر ساخت های مورد نیاز در این محدوده های جغرافیایی به حسب ظرفیت و مساحت عرصه در چهار سطح محلی با حداقل ۳۰ هکتار، استانی با حداقل ۵۰ هکتار، ملی با حداقل صد هکتار و بین المللی با حداقل ۳۰۰ هکتار سطح بندی شده است.
منبع: ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..